۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85597385
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

شهردار: طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 85597385
شهردار: طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند

کرج - ایرنا - شهردار کرج اعلام کرد: با اهتمام شورای ششم و شهرداری طرح های بزرگ عمرانی مانند قطار شهری و آزاد راه شهید سلیمانی کرج از رکود خارج شده و در مراحل تکمیل قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، "مهرداد کیانی " روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی کلانشهر کرج گفت : قطار شهری کرج که سالها از آغاز عملیات آن می گذشت با جدیت شورای ششم و شهرداری قطعه نخست آن در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با افتتاح این بخش از متروی کرج ، مدیریت شهری با خیز جهادی خود کمر همت به تکمیل قطعه دوم این خط ریلی بست و اکنون این قطعه با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به مرحله بهره برداری نزدیک شده است.

شهردار کرج گفت : ایستگاه شهید سلطانی یکی از ابر پروژه های عمرانی به لحاظ ساختار پیچیده فنی و مهندسی است که مهندسان ایرانی با حمایت مدیریت شهری کرج توانستند این پروژه را در کمترین زمان ممکن به مرحله تکمیل برسانند.

کیانی ادامه داد: با تکمیل قطعه دوم خط ۲ قطارشهری کرج ، این خط به ایستگاه صادقیه تهران متصل می شود که در نوع خود دستاوردی بزرگ برای استان البرز و رفاه حال مسافران است.

شهردار: طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه از سال ۱۳۸۵ با چشم انداز پنج ساله آغاز شد اما بنا به عللی مانند اختلاف بین کارفرما و شرکت پیمانکاری و محدودیت منابع اعتباری این پروژه با رکود مواجه شد و هیچ کدام از بخش های آن تا قبل از سال ۱۴۰۰ تکمیل نشد.

سرانجام شورای ششم و شهرداری کرج توانست با پیگیری و کار جهادی قطعه نخست آن را افتتاح کند که اکنون یک رام قطار سه روز در هفته مسافران را بین چهار راه طالقانی - گلشهر کرج به صورت رایگان جابجا می کند.

آزاد راه شهید سلیمانی در مسیر تکمیل

شهردار: طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند

شهردار کرج با اشاره به اختصاص سه هزارو500 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به آزاد راه شهید سلیمانی کرج گفت : اکنون نیز مدیریت شهری به همین میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه گذاشته که روند ساخت آن شتاب گرفته است.

کیانی با بیان اینکه آزاد راه شهید سلیمانی (آزاد راه شمالی کرج ) عملیات ساخت آن از سال ۹۵ آغاز شد و قرار بود تا قبل از سال ۱۴۰۰ بهره برداری شود، افزود: این پروژه به صورت نیمه کاره به شورای ششم رسید که توانستیم با کار جهادی قطعه آن را به طول ۷.۵ کیلومتر در آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور شهید زیر بار ترافیک ببریم.

وی ادامه داد: بخش مهم این پروژه پل بزرگ بیلقان به ارتفاع ۱۳۵ متر به عنوان بلندیرین پل خاورمیانه است که طول عرشه آن نزدیک به یک کیلومتر می باشد.

شهردار: طرح های بزرگ عمرانی کرج از رکود خارج شدند

شهردار کرج گفت : تمام اراضی و املاک معارض در مسیر آزاد راه شهید سلیمانی با اهتمام شورای ششم و شهرداری کرج خریداری شدهو اکنون این پروژه در مجموع بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کیانی تاکید کرد: مدیریت شهری کرج تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این پروژه را تا اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار دهد.

وی یادآور شد: امسال حدود یک هزار پروژه بزرگ ، متوسط و کوچک عمرانی در کلانشهر کرج در حال اجرا است و این شهر به کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

شهردار کرج یادآور شد: شهروندان این کلانشهر هر هفته شاهد افتتاح چند پروژه عمرانی هستند و امسال خط اتوبوس های تندرو یکی از پروژه هایی بود که در کرج به بار نشست .

کیانی یادآور شد: در بخش حمل ونقل عمومی ، مدیریت شهری کرج تمام اهتمام خود را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی،تاکسیرانی و خطوط ریلی به کار گرفته و امسال شاهد به کارگیری اولین اتوبوس های برقی کشور در کرج بودیم.

وی تاکید کرد: این پروژه ها و بیشتر حاصل اتحاد وهمدلی مدیریت شهری و همراهی خوب شهروندان کرجی است و ساکنان این کلانشهر در آینده نزدیک طعم خوش خدمت در بخش قطار شهری ،آزاد راه شهید سلیمانی و پروژه های عمرانی دیگر را خواهند چشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha