۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۷
کد خبر: 85597418
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

گامِ بلندِ تنکابنی‌ها برای تبدیل شدن به شهر رویدادی ایران + فیلم 

نوشهر- ایرنا- دست‌اندرکاران برگزاری رویداد فرهنگی گردشگری ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن این رویداد را تلاشی برای تبدیل شدن به شهرِ رویدادهای کشور و نمایشگاه‌های دائمی توصیف می‌کنند و به دنبال برندسازی از گردشگری این شهر در کشور و منطقه هستند.  

به گزارش ایرنا، تنکابن روز گذشته افتتاحیه رویداد ۹۰ سالگی را با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جشن گرفت. در روزهای پیش رو نیز تا ۳۱ شهریور ۳۳ رویداد فرهنگی، هنری و ورزشی قرار است در این شهر برگزار شود. وجه متمایز این رویداد حضور و پای کار آمدن مردم و یک ریل‌گذاری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری است.

شهردار تنکابن رویداد ۹۰ سالگی را ریل‌گذاری برای تحقق این هدف می‌داند که تنکابن به شهری رویدادی تبدیل شود. اقدامی برای برگزاری رویدادهای مستمر، پرتعداد و همیشگی که سبب شود مسافران و گردشگران به هوای آن به تنکابن سفر کنند و مدت زمانِ اقامت‌شان در این شهر ساحلی افزایش یابد.

محمدابراهیم لاریجانی روز یکشنبه در دومین روز از برگزاری رویداد ۹۰ سالگی، در حاشیه فم‌تور خبرنگاران ملی به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال آن هستیم که این رویداد به فعالیتی مستمر و همیشگی تبدیل شود. حتی بخش‌های مورد توجه و جذاب این رویداد مانند جشنواره غذا و صنایع دستی را به رویدادی همیشگی تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه راه گردشگری از فرهنگ می‌گذرد، افزود: فرهنگ با روح انسان سر و کار دارد. به دنبال آن هستیم که دست‌کم در ذهن مسافران ورودی به غرب مازندران این تصور ایجاد شود که حتما در تنکابن یک رویداد در حال اجرا است تا به این شهر سفر کنند.

وی دائمی کردن بخشی از این ۳۳ رویداد را دستاورد و خروجی این هفته فرهنگی و ریل‌گذاری برای آینده دانست و خاطرنشان کرد: این رویداد علاوه بر نشاط آفرینی و مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی به فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری تنکابن تبدیل شد.

لاریجانی تبدیل تنکابن به مقصد گردشگری را از اهداف درازمدت این رویداد معرفی کرد و گفت: حضور ۴۰ خبرنگار از سراسر کشور در برنامه‌های این رویداد سبب معرفی تنکابن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رویداد فرهنگی گردشگری 90 سالگی شهرداری تنکابن که از 24 شهریور آغاز شده تا 31 شهریور ادامه دارد و تنکابنی‌ها در هفته پایانی شهریور روزهایی متفاوت را تجربه می‌کنند. در نقاط مختلف شهر قرار است برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و گردشگری برگزار شود؛ از نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر و تور شهرگردی و همایش‌های فرهنگی گرفته تا مسابقات ورزشی مختلف مثل ورزش‌های رزمی، بازی‌های بومی و محلی، کشتی گیله‌مردی و حتی مسابقات آفرود و موتورکراس. مجموعه‌ای از برنامه‌ها قرار است طی هشت روز در تنکابن برگزار شود که نه تنها برای تنکابنی‌ها روز و شب‌های متفاوتی خواهد ساخت، بلکه این شهر را در هفته پایانی تابستان ۱۴۰۳ به بهترین مقصد سفر در شمال نیز تبدیل می‌کند.

همه این برنامه‌ها به مناسبت ۹۰ سالگی عمارت شهرداری تنکابن برگزار می‌شود. رویدادی که از سوی شهرداری و شورای شهر تنکابن با همراهی و مشارکت چند نهاد دیگر برای پاسداشت یک قرن تلاش و تاسیس شهرداری تنکابن طراحی شده است.

نخستین گام‌های تاسیس بلدیه برای آبادی تنکابن حدود ۱۰۰ سال پیش، یعنی در سال ۱۳۰۴ برداشته شد و سال ۱۳۱۴ ساختمان شهرداری تنکابن که آن زمان شهسوار نام داشت گشایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha