۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85597458
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مشارکت سبزواری‌ها در اهدای خون پنج درصد بیشتر شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷
کد خبر: 85597458
مشارکت سبزواری‌ها در اهدای خون پنج درصد بیشتر شد

سبزوار- ایرنا - رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: مراجعه ۶ هزار و ۱۳۵ نفر از شهروندان این شهرستان برای اهدای خون، از افزایش پنج درصدی این امر نوع‌دوستانه در نیمه نخست امسال حکایت دارد.

به گزارش ایرنا،‌ دکتر پرستو جمیلی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با قدردانی از مشارکت فعالانه شهروندان سبزواری در این زمینه اظهار کرد:‌ از این تعداد مراجع،‌ پنج هزار و ۲۱۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود:‌ میزان مراجعه و خون‌دهی در پایگاه انتقال خون سبزوار، نسبت به نیمه نخست پارسال به ترتیب ۶ و پنج درصد رشد یافته است و این پایگاه بیشترین آمار را در بین پایگاه‌های انتقال خون استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

وی شمار اهداکنندگان مستمر خون در سبزوار طی سال جاری را سه هزار و ۶۲ نفر عنوان کرد و گفت:‌ این ۵۹ درصد مجموع اهداکنندگان خون سبزوار را دربرمی گیرد و نسبت به پارسال ۹ درصد رشد کرده است.

اهداکنندگان مستمر، شامل کسانی است که سالانه دست‌کم ۲ بار اهدای خون داشته باشند.

جمیلی، مجموع فراورده های خونی توزیع شده بین بیمارستان‌های زیر پوشش این پایگاه در غرب خراسان و نیز خون ارسالی به اداره کل انتقال خون استان در سال جاری را هفت هزار و ۳۲۳ واحد شامل خون فشرده شده، پلاسمای منجمد تازه، خون فیلتر شده، کرایو و پلاکت عنوان کرد.

پایگاه انتقال خون سبزوار، هفت بیمارستان غرب خراسان شامل بیمارستان های واسعی، حشمتیه، امداد شهید بهشتی و شهیدان مبینی سبزوار، بیمارستان ولی عصر (عج) بردسکن، بیمارستان قمر بنی هاشم (ع) جوین و بیمارستان ولی عصر (عج) جغتای را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha