۲ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در کرمانشاه افتتاح شد + فیلم

کرمانشاه- ایرنا- ۲ طرح صنعتی اطلس سورین و فولاد نورد باختران با اشتغالزایی مستقیم ۹۰ نفر عصر روز یکشنبه (۲۵ شهریورماه) با حضور استاندار و مسوولان استانی در شهرک صنعتی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح‌ها شامل واحدهای تولیدی اطلس سورین در زمینه ریخته‌گری قطعات سنگین چدنی در شهرک صنعتی بیستون و فولاد نورد باختران در زمینه تولید ورقه‌های فولادی در شهرک صنعتی زاگرس است.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از واحد ریخته‌گری، اعلام کرد که این پروژه با سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی تأسیس شده و توانسته برای ۴۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: این واحد یکی از بخش‌های مهم زنجیره تأمین صنعت و معدن در استان محسوب می‌شود و به توسعه صنعتی منطقه کمک خواهد کرد.

همچنین، واحد تولید ورقه‌های فولادی نیز با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

این واحد با ظرفیت تولید ورق‌های فولادی از ضخامت ۸.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر، نقش مهمی در تأمین نیازهای صنعتی استان و کشور خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اشتغال‌زایی ۵۰ نفر در فاز اول این پروژه، ابراز امیدواری کرد که با تداوم همکاری‌ها، فازهای بعدی این واحد نیز به زودی به بهره‌برداری برسد.

محمدطیب صحرایی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، استان کرمانشاه با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه صنعت و معدن توانسته است ۶۱ واحد صنعتی و معدنی را احیا کرده و ۱۶۳ طرح دیگر را با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی اظهار کرد: این اقدامات نقش مهمی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه داشته است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha