۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱:۴۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85597661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر مخالف هند از سمت خود به عنوان سروزیر ایالت دهلی استعفا می دهد

تهران-ایرنا- آرویند کجریوال، رهبر اپوزیسیون هند، یک روز پس از آزادی از زندان به قید وثیقه در یک پرونده فساد مالی، اعلام کرد که از سمت سروزیری ایالت دهلی استعفا می دهد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از "الجزیره انگلیسی", او در بیانیه ای اعلام کرد: امروز میخواهم از مردم بپرسم که آیا کجریوال را صادق می دانید یا جنایتکار... من دو روز دیگر از سمت سر وزیری استعفا می دهم و از مردم در مورد صداقت خود سوال خواهم کرد.

کجریوال، ۵۵ ساله که منتقد سرسخت نارندرا مودی نخست وزیر هند است، یک مبارز سابق علیه فساد است که حزب آم آدمی او با قدمت یک دهه به سرعت به جریان اصلی سیاست رسید، اگرچه نفوذ این حزب در مقایسه با احزاب مخالف قدیمی نسبتاً کم است. او از سال ۲۰۱۵ به عنوان سروزیر دهلی خدمت کرده است.

دادگاه عالی هند روز جمعه، به او وثیقه اعطا کرد و روز بعد، شش ماه پس از بازداشت در رابطه با فساد ادعایی در سیاست مشروبات الکلی در پایتخت، زندان را ترک کرد.

او با یک وثیقه میلیون روپیه (۱۱ هزار و ۹۲۰ دلار) به شرط عدم اظهار نظر عمومی در مورد ماهیت پرونده خود، عدم مراجعه به محل کار و خودداری از امضای پرونده‌های رسمی آزاد شد.

حزب آم آدمی انتظار داشت که آزادی کجریوال از زندان به او اجازه می دهد تا به عنوان سروزیر در انتخابات ایالتی ماه آینده در ایالت های هاریانا و دهلی شرکت کند.

اما کجریوال گفت که تنها در صورتی به این سمت بازخواهد گشت که مردم با رأی دادن به او در انتخابات آتی دهلی، صداقتش را تأیید کنند.

کجریوال برای اولین بار در ماه مارس توسط اداره اجرا، آژانس مبارزه با جرایم مالی هند، هفته‌ها قبل از انتخابات ملی این کشور در رابطه با سیاست مشروبات الکلی دهلی بازداشت شد.

اگرچه او در خصوص این پرونده می توانست با قید وثیقه آزاد شود، اما به دلیل دستگیری ماه قبل توسط پلیس فدرال در یک پرونده فساد دیگر در بازداشت باقی ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha