۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85597726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرعت وزش باد در زنجان افزایش می‌یابد

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبر: 85597726
سرعت وزش باد در زنجان افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان اغلب مناطق استان طی امروز /دوشنبه/ قسمتی ابری است و پوشش ابرها و سرعت وزش باد در استان به تدریج افزایش می‌یابد.

الهام نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا با عبور امواج ضعیفی از منطقه در ساعات بعد از ظهر علاوه بر رشد ابرها، وزش باد به حد نسبتا شدید خواهد رسید که در برخی مناطق رگبار محلی و پراکنده و رعد و برق را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا پایان هفته تداوم خواهد یافت، اظهار داشت: از فردا بارش های پراکنده و محلی در سطح استان محتمل است.

نجفی یادآور شد: امروز و فردا دمای مناطق مختلف استان افزایش نسبی دارد و از روز چهارشنبه هفته جاری با کاهش همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: دمای هوای زنجان هم اکنون ۱۴ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش دارد.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۰ و ۲۵ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۴ درجه، خرمدره ۱۲ و ۲۴ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۲۴ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۵ درجه، سلطانیه هشت و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha