محیط‌بانان مجروح شهرستان نور از بیمارستان مرخص شدند

نوشهر- ایرنا - ۲ نفر از محیطبانانی که ابتدای هفته جاری با حمله شکارچیان غیرمجاز در بخش بلده شهرستان نور مجروح و روانه بیمارستانی در آمل شده بودند به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شامگاه یکشنبه از این مرکز درمانی مرخص شدند.

به گزارش ایرنا، روز شنبه هفته جاری محیط‌بانان هنگام گشت‌زنی و کنترل منطقه حفاظت شده «بطاهرکلا» در بخش بلده نور با شنیدن صدای گلوله در این منطقه حفاظت با چند تن از شکارچیان غیرمجاز مواجه شدند که یک راس کل را شکار کرده بودند.

بنا به گزارش ارائه شده توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور، شکارچیان که به گفته محیطبانان دست‌کم پنج نفر بودند مرتکب تخلف شکار یک راس کل شدند و پس از دستور ایست محیطبانان، اقدام به فرار کردند. سه نفر از شکارچیان موفق به فرار شدند و محیط‌بانان جاده را با خودرو به روی ۲ نفر دیگر از شکارچیان خودرو بستند. اما شکارچیان با چوب‌دستی به سمت این محیط‌بانان حمله‌ور شدند و آنان را از ناحیه سر، کتف، دنده و صورت زخمی کردند. کادر فوریت‌های پزشکی بخش بلده بلافاصله این محیط‌بانان زخمی را ابتدا به یکی از مراکز درمانی بخش بلده و از آن‌جا به بیمارستانی در آمل اعزام کردند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با هماهنگی نیروی انتظامی شهرستان یکی از این ۲ شکارچی ضارب دستگیر و پس از پرونده‌سازی بنا به دستور دادستان روانه بازداشتگاه شد.

محیط‌بانان مجروح شهرستان نور از بیمارستان مرخص شدند

در این پیوند، یاسر سالار رییس اداره حفاظت محیط زیست نور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محیط‌بانان زخمی که ۲ نفر بودند با انجام آزمایش‌های اولیه، سی‌تی‌اسکن، نوار قلب و معاینه‌های پزشکی و تزریق دارو پس از یک شبانه‌روز بستری، شب گذشته از بیمارستان آمل مرخص شدند و حال عمومی آنان مطلوب گزارش شده است.

وی افزود: تاکنون از پنج نفر از شکارچیان غیر مجاز ۲ نفرشان شناسایی و هم اکنون مراحل دستگیری آنان از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی سیر مراحل قانونی را طی می‌کند.

سالار گفت: امیدواریم با اهتمام ویژه‌ای که مسوولان دستگاه امنیتی و انتظامی و قضایی شهرستان دارند همگی این افراد متخلف شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود تا درس عبرتی برای بقیه شکارچیان غیر مجاز باشد.

بیش از ۲۳۰ هزار هکتار عرصه حفاظت شده البرز مرکزی در غرب مازندران توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حفاظت می‌شود. ۶ پاسگاه محیط‌بانی زیر پوشش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha