۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85597810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان آغاز به کار کرد

رشت- ایرنا- سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان صبح امروز دوشنبه با اجرای نمایش‌های "قالی"، "سیاه نون"و "مشاغل کاذب" در پارک بعثت این شهرستان واقع در شرق استان گیلان آغاز به کار کرد.

دبیر سیزدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ضمن اعلام این خبر افزود: ۱۵ اثر در بخش مسابقه اصلی(شهرما-آسمان آبی)، هفت اثر در بخش مسابقه استانی، هشت اثر در بخش مسابقه کودک(شهرپویا-زمین سبز) پس از اجرا توسط هیات داوران مورد داوری قرار خواهند گرفت؛ در بخش مهمان داخلی یک اثر از کلاچای و در بخش مهمان بین الملل سه اثر از کشورهای ترکیه، روسیه و عراق در این جشنواره حضور دارند.

رضا زنده دل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای امروز ۹ نمایش در پارک بعثت، پنج نمایش درمحوطه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان، ۶ نمایش در حاشیه استخر لاهیجان، سه نمایش در پارک پاکبان، پنج نمایش در بوستان هنر، سه نمایش در پارک گلها و ۲ نمایش در شهر سیاهکل برای اجرای عموم تعریف شده است.

وی ادامه داد: فرهاد قائمیان، قطب الدین صادقی و کوروش سلیمانی در بخش مسابقه اصلی (شهر ما-آسمان آبی) و جعفر ستاری، مهدی حبیبی و نسرین بابایی در بخش کودک (شهرپویا-زمین سبز) و در بخش استانی آثار را داوری خواهند کرد.

زنده دل بیان کرد: در نخستین روز از سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نمایش‌های "قالی"به کارگردانی آرزو علی پور از رودسر، نمایش، "سیاه نون"به کارگردانی احمد امیری امامی از املش و نمایش "مشاغل کاذب" به کارگردانی جلال ندیمی از کیاشهر با حضور داوران این جشنواره در پارک بعثت اجرا می شود.

سیزدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور ۳۱ گروه نمایشی از ۲۱ شهر و سه گروه نمایشی از کشورهای ترکیه، روسیه و عراق از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ شهریور۱۴۰۳ در هفت نقطه از شهر لاهیجان درحال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha