۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85597814
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

ایلام - ایرنا - با توجه به اینکه تنها پنج روز تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده، با تمهیدات آموزش و پرورش در تامین معلم و آماده سازی کلاس های درس و همچنین تحویل فضاهای آموزشی جدید از مدتی قبل مهیای استقبال و بازگشت دانش آموزان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زمزمه آغاز سال تحصیلی جدید به گوش می‌رسد تا بار دیگر در آغاز فصل پاییز، شور و غوغای دانش‌آموزان در راه کسب علم و دانش، فضای مدارس را عطرآگین کند و این روزها نیز والدین و دانش‌آموزان باز به تکاپوی آمادگی برای رفتن به مدرسه افتاده‌اند.

در این راستا مدیران و مسئولان استان ایلام و به ویژه آموزش و پرورش نیز تمام قد به میدان آمدند تا همپای دیگر نهادهای اجرایی استان، شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموزان سال تحصیلی به یادماندنی را با شور و نشاط شروع کنند.

در این راستا تمام امکانات آموزشی لازم برای تحصیل و استقبال از ۱۱۳ هزار دانش‌آموز در مدارس ایلام فراهم شده است.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

۱۲۶۰ فضای آموزشی ایلام آماده حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی با آغاز سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش‌آموزان است، گفت: ۱۴ هزار و ۵۶۰ معلم و فرهنگی کار آموزش را در مدارس استان برعهده دارند.

"علی درویشی" اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار و ۵۶۰ معلم و فرهنگی در سراسر استان در سطح مدارس دولتی در کلاس‌های درس حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که حدود چهار هزار معلم و همکار فرهنگی نیز در سطح مدارس غیرانتفاعی فعالیت دارند، گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از همکاران و معلمان استان نیز در حال بازنشستگی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: بیش از ۴۱۴ معلم و فرهنگی نیز امسال جذب آموزش و پرورش استان شده‌اند که کار تدریس را با آغاز سال تحصیلی جدید در سطح مدارس آغاز خواهند کرد.

درویشی گفت: همچنین زمینه جذب ۱۹۸ نفر به عنوان مشاور در راستای کیفیت‌بخشی به بحث آموزش در مدارس و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فراهم شده که برای این افراد دوره آموزشی یکساله از طریق دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده که در این مدت مهارتهای مورد نیاز را کسب کنند و سپس در مدارس مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد مدارس استان در راستای اجرای پروژه مهر ۱۴۰۳ از نظر تجهیزات و وسایل کمک آموزشی، وسایل سرمایشی، ساماندهی فضای آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته است، ابراز کرد: ۱۲۶۰ فضای آموزشی و مدرسه در مهرماه سال جاری آماده حضور دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه ۱۱۳ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند یافت، افزود: در حال حاضر نیز ۹۵ درصد کتابهای درسی در مقاطع تحصیلی مختلف در سطح مدارس استان توزیع شده و استان ایلام از این نظر رتبه اول کشور را دارد.

درویشی با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در سطح مدارس استان نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: ساماندهی سرویسهای بهداشتی در مدارس در حوزه وظایف فرمانداری‌ها تعریف شده است که لازم فرمانداران در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای لباس فرم مدارس، ابراز کرد: در این راستا در سال جاری از ظرفیت و توان هنرستان‌های استان برای دوخت لباس فرم مدارس با همکاری خود دانش آموزان و مربیان و با کمترین قیمت استفاده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: همچنین در راستای آماده سازی مدارس، ۴۰۰ واحد آموزشی در سال جاری در قالب طرح شهید عجمیان با حداقل هزینه با همکاری خود دانش آموزان رنگ آمیزی و آماده سازی شده است.

درویشی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه در استان فراهم شده است، گفت: دانش آموزانی‌ که از ثبت نام سال تحصیلی جدید بازمانده است نیز نگران نباشند و برای ثبت نام به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، ۹ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان وارد مدارس خواهند شد.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

۲۵ فضای جدید آموزشی ایلام آماده بهره‌برداری در مهرماه است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: ۲۵ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تکمیل و آماده بهره برداری است.

"جلال حمره" با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۱۸ فضای آموزشی با ۸۲ کلاس درس، یک باب فضای فرهنگی و ۶ باب فضای ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید، تحویل آموزش و پرورش استان ایلام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان در آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه ایوان، ۲ باب استخر دانش‌آموزی در شهرهای مهران و ایلام و یک باب هنرستان ۱۰ کلاسه در شهر هلیلان به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام بیان کرد: امسال یک اتفاق خوب و کار ارزشمند در آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان در زمینه جمع آوری مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری و روستاهای انجام شده است.

حمره با بیان اینکه با احداث مدارس یک و ۲ کلاسه کاملا استاندارد، تلاش می‌شود که مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش‌آموز در سطح استان جمع‌آوری شود، ابراز کرد: در سال گذشته و ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ مدرسه با ۱۸ کلاس درس کانکسی غیر استاندارد در سطح استان شناسایی شده و در قالب طرح شهید پناهی با کمک خیرین مدرسه ساز، مدارس استاندارد یک و ۲ کلاسه برای حضور دانش آموزان ساخته شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: در برخی از مدارس حال حاضر استان ممکن است با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی، از فضای کانکسی در محوطه و حیاط مدارس برای برگزاری یک یا ۲ کلاس استفاده شود که در اصطلاح به آنهای فضای کانکسی جنبی در مدارس اطلاق می‌شود و طرح شهید پناهی شامل این گونه فضای آموزشی کانکسی که جنبی و اظطراری هستند، نمی‌شود اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای جایگزینی آنها در آینده نزدیک نیز در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شهید عجمیان در خصوص زیباسازی و بهسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: عملیات بهسازی و زیباسازی ۳۰۰ مدرسه با تعداد ۲ هزار کلاس درس با کمک‌های خیرین، گروه‌های جهادی، فرهنگیان و دانش‌آموزان در دست اجرا است.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

حضور۱۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در مدارس ایلام/ توزیع کتاب‌های درسی آغاز شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه با آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در مدارس این استان حضور خواهند یافت، گفت: بیش از ۹۵ درصد کتاب‌های درسی برای توزیع در بین مدارس وارد استان شده است.

درویشی با اشاره به فراهم شدن شرایط و بسترهای لازم برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در این استان، اظهار کرد: ۹۵ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در هر سه مقطع تحصیلی وارد استان شده و هم اکنون بر اساس ثبت نام دانش‌آموزان در بین مدارس در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های درسی از طریق مدیر مدارس بر اساس فهرست ثبت نامی هر مدرسه در بین دانش آموزان توزیع می‌شود، افزود: توزیع کتاب درسی در برخی مقاطع تحصیلی در سطح استان که ثبت نام دانش‌آموزان آن مقاطع به اتمام رسیده، شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه توزیع کتاب مقاطع ابتدایی در سطح مدارس در حال انجام است، افزود: کتاب‌های درسی تحویل مدیران مدارس این مقاطع در سراسر استان شده و تا قبل از مهرماه در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

درویشی با اشاره به اینکه ابلاغ تمامی معلمان و فرهنگیان برای استقرار در سطح مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف صادر شده است، ابراز کرد: در مهرماه سال جاری، بیش از ۱۱ هزار معلم در حدود بیش از یک هزار مدرسه در نقاط مختلف استان کار تدریس خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز با آغاز سال تحصیلی جدید در سطح مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد، گفت: حدود ۱۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی با اغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال جاری، وارد مدارس خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ابراز کرد: تمام شرایط و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس از جمله شرایط محیطی، فضاسازی، آماده سازی کلاس‌های درس، ابلاغ معلمان به مدارس، آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف برای حضور دانش‌آموزان در مدارس ایجاد شده است.

درویشی از برگزاری رزمایش بازگشایی مدارس در سطح مدارس مختلف مرکز و شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این رزمایش امروز ۱۷ شهریور در راستای ایجاد آمادگی هرچه بیشتر مدارس برای حضور دانش آموزان برگزار می‌شود.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

۳۰ گروه نظارتی آمادگی مدارس ایلام را برای آغاز سال تحصیلی جدید ارزیابی می‌کنند

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آمادگی مدارس استان ایلام برای آغاز سال تحصیلی جدید از طریق ۳۰ گروه نظارتی در قالب اجرای پروژه مهر ارزیابی شد.

"علیرضا قریشی زاد" اظهار کرد: مانور بازگشایی مدارس با رصد و نظارت ۳۰ گروه نظارتی استانی و شهرستانی در استان ایلام انجام شد.

وی بیان کرد: ۱۵ گروه استانی و ۱۵ گروه شهرستانی و منطقه‌ای در قالب اجرای پروژه مهر مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید با هدف سنجش میزان آمادگی مدارس سطح استان برای بازگشایی ایمن و بدون دغدغه و استقبال از دانش آموزان در فضایی بانشاط و شاد، نظارت، پیگیری‌ها و ارزیابی لازم را انجام دادند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: در این راستا، وضعیت ثبت‌نام دانش آموزان، کلاس بندی، توزیع کتب درسی در بین دانش آموزان، وضعیت فضای فیزیکی و بهداشت عمومی مدارس، وضعیت نیروی انسانی، سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزی و زیباسازی و فراهم کردن شرایط لازم برای حضور بانشاط دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفت.

قریشی زاد با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده تا کنون آمادگی مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش‌آموزان خیلی خوب ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: به مدارسی که مشکلات و کمبودهایی در راستای بازگشایی مدارس داشته‌اند نیز برای رفع کمبودها و نواقص، تاکیدات لازم ارائه شده است.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

زمینه حضور بانشاط دانش آموزان در مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شود

استاندار ایلام با تاکید بر آماده سازی مدارس و فضاهای آموزشی استان برای حضور با نشاط دانش آموزان، گفت: ساخت مدرسه در مجاورت پروژه های طرح ملی نهضت مسکن الزامی است.

"حسن بهرام‌نیا" با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: رئیس جمهور و دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به مدارس و آماده سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید دارند.

استاندار ایلام تصریح کرد: ضرورت دارد با همکاری فرمانداران، بخشداران و شهرداران بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بهرام‌نیا ابراز کرد: زیرساخت های سخت افزاری و نرم‌افزاری باید برای دانش آموزان فراهم شود، چراکه آینده کشور در گروه موفقیت دانش‌آموزان این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر اجرای کامل پروژه مهر برای حضور با نشاط دانش آموزان استان در مدارس،گفت: آموزش و پرورش پیشران توسعه و آبادانی کشور و پایه و اساس علم و دانش است و بر این اساس نیز باید همواره مورد توجه باشد.

بهرام‌نیا با تاکید بر جمع آوری همه مدارس کانکسی در استان، یادآور شد: خوشبختانه در چند سال گذشته توجه بسیار خوبی در استان در زمینه احداث فضاهای آموزشی مناسب از مناطق محروم و روستایی استان شده است که زمینه ساز کاهش چشم گیر تعداد مدارس کانکسی در این استان شده است.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر ضرورت احداث و جانمایی مدارس جدید در مجاورت پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن، افزود: همزمان با ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی نهضت مسکن باید مدارس مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه در پروژه‌های بیش از ۲۰۰ واحد ساخته و پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص با همکاری آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی انجام داد.

مدارس ایلام مهیای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

تایید صلاحیت سرویس مدارس برای جابجایی دانش‌آموزان ایلامی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سرویس ایاب و ذهاب مدارس بدون تائید صلاحیت‌های لازم، اجازه جابجایی دانش‌آموزان را ندارند.

"سعید هژبری" اظهار کرد: به هیچ سرویس مدرسه‌ای بدون تائید صلاحیت فردی راننده و فنی خودرو از مراجع مرتبط، اجازه حمل و نقل دانش‌آموزان داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر فراهم کردن تمهیدهای لازم برای بازگشایی مدارس، ابراز کرد: فرمانداران به عنوان رئیس شورای ترافیک شهرستان‌های، بایستی در خصوص سرویس‌های مدارس با همکاری شهرداری‌ها بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، پیگیری‌های لازم را انجام داده و قبل از بازگشایی مدارس اقدام لازم را در این زمینه انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: شهرداری‌ها موظف هستند در سامانه "سپند" شرکت‌های حمل و نقل مسافربری مجاز را درج کرده و نسبت به تأیید و کنترل صلاحیت رانندگان و وسیله نقلیه اقدامات لازم را انجام دهند.

هژبری با اشاره به اینکه رانندگان متقاضی سرویس‌های دانش‌آموزان برای دریافت مجوز به حمل و نقل شهرداری باید مراجعه کنند، ابراز کرد: تنها رانندگانی که دارای پروانه فعالیت از حمل و نقل شهرداری هستند مجاز به فعالیت به عنوان سرویس مدارس خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه والدین نیز در خصوص استفاده از سرویس مدارس دقت لازم را داشته باشند، ابراز کرد: هر ساله در آغاز بازگشایی مدارس، شاهد ترافیک سنگین در معابر اصلی و مرکزی شهر هستیم که لازم است امسال برای جلوگیری از ترافیک، اقدام‌های لازم از سوی شورای ترافیک با محوریت راهنمایی و رانندگی، فرمانداری و شهرداری انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند، خاطرنشان کرد: سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان در مرکز ایلام و شهرستان‌ها، موضوع مهمی است که باید هرچه سریع‌تر مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی اجرایی شود.

پیچیدن بوی ماه مهر در فضای همه مدارس و خانه‌های ایلام، نوید سالی پر از نشاط و طراوات را آغاز سال تحصیلی می دهد، سالی که دانش آموزان با حمایت خانواده‌ها و والدین سر کلاس های درس حاضر می‌شوند تا از کلاس درس و تخته سیاه مدرسه، با عشق به تحصیل، پای درس معلم و آموزگار خود بنشینند و توشه‌ای از علم و سواد و آگاهی را برای آینده خود ذخیره کنند.

در این میان کلاس اولی‌ها و شکوفه‌های شیرین مدرسه، شور و نشاط بیشتری برای تجربه اولین سال تحصیلی خود دارند، این روزهای آغازین برای دانش آموزان و والدین با سختی ها و شیرینی هایی نیز همراه است اما امید است که دانش آموزان امروز که آینده سازان جامعه و ایران اسلامی هستند، با تکاپوی علم و دانش، در راه رسیدن به قله‌های افتخار و دانش پیروز و سربلند باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha