تور گسترده خزر برای غیربومیان

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85597817
تور گسترده خزر برای غیربومیان

ساری- ایرنا- بخش مهمی از آمار غریق‌های دریای خزر در هر سال مربوط به مسافرانی است که بدون آشنایی با ویژگی‌های این دریا و بی‌توجه به هشدارهای ناجیان تن به آب می‌زنند و امسال هم به استناد آمار جمعیت هلال احمر استان ۹۳ درصد از افرادی که در مازندران گرفتار امواجه دریا شدند را غیربومیان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، همه ساله با آغاز تعطیلات طولانی‌مدت تابستانه و اوج‌گیری سفر به مازندران، تعداد زیادی مسافر برای تن به آب زدن به سواحل دریای خزر در مازندران می‌آیند و با این تصور که شنا در این مکان مانند شنا کردن در استخر است بی‌محابا به دریا می‌زنند.

مسافران علاقه‌مند به شنا در دریای خزر در حالی وارد دریا می‌شوند که از شرایط و ویژگی‌های این دریا اطلاع ندارند. بسیاری از این افراد در جریان تفاوت‌های دریای خزر با سایر پهنه‌های آبی نیستند و همین بی‌اطلاعی نیز در کنار بی‌توجهی به هشدارهای ناجیان عامل اصلی غرق شدن تعداد قابل توجهی از مسافران در هر سال است.

تور گسترده خزر برای غیربومیان

در این پیوند مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان مسول کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی در این استان به فعالیت‌های انجام شده این ستاد در مدت اجرای طرح دریا از هفتم خرداد تا کنون اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ساحل این استان، نجاتگران این جمعیت موفق شدند ۶۹۶ را از خطر مرگ در دریا نجات دهند که ۹۳ درصد از نجات یافتگان غیربومی بودند.

غلامعلی فخاری افزود: ۳۸درصد نجات‌یافتگان از استان خراسان رضوی، ۲۱ درصد از از استان تهران، پنج درصد از استان گلستان و سه درصد نیز اتباع خارجی عراق و افغانستان بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: نوارهای ساحلی با بیشترین نجات‌یافته از آب به ترتیب بابلسر به تعداد ۳۸۹ نفر (۵۶ درصد از کل نجات‌یافتگان از آب استان)، فرح‌آباد ساری به تعداد ۸۸ نفر (۱۳ درصد از کل نجات‌یافتگان از آب استان) و عباس‌آباد به تعداد ۶۰ نفر (۹ درصد از کل نجات‌یافتگان از آب استان) است.

وی اظهار کرد: نوارهای ساحلی با بیشترین ارائه خدمات حضوری شامل فریدون‌کنار به تعداد ۲ هزار و ۳۸۴نفر (۲۷ از کل خدمات حضوری در سواحل استان)،محمودآباد به تعداد ۲ هزار و ۷۲ نفر (۲۳ از کل خدمات حضوری در سواحل استان) و رامسر به تعداد ۹۶۳ نفر ۱۱ درصد از کل خدمات حضوری در سواحل استان است.

تور گسترده خزر برای غیربومیان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه است.

فخاری گفت: آشنا نبودن افراد از وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز ناآشنایی با قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود.

وی افزود: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد:‌ امسال در اجرای طرح پیشگیری و کاهش غریق در ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی استان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در مناطق مستقر شدند. در این طرح سه پایگاه دریایی، ۶ چادر سلامت و ۷۱ پست سیار ساحلی برپا شده و با گشت‌زنی روزانه ۱۱۹ نفر امدادگر و نجاتگر، ۱۰۰ نفر پرسنل هلال احمر استان و یک‌هزار و ۳۳۴ ناجی غریق پایش سواحل انجام می‌شود.

فخاری اظهار کرد: ۳۸دستگاه آمبولانس، ۴دستگاه موتورلانس، ۱۰دستگاه خودروی پشتیبانی و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت بخشی از تدارک سنگین هلال احمر مازندران برای اجرای طرح مذکور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha