۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85597829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز پیش دبستانی استان زنجان پذیرای ۱۵ هزار نوآموز شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال ۱۵ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی این استان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی روز دوشنبه در جشن غنچه ها در پیش دبستانی امام حسن مجتبی (ع) شهر زنجان افزود: در زمان حاضر ۴۷۰ مرکز پیش دبستانی در سطح استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دوره پیش دبستانی مقدمه و مقومی برای ورود به مقطع ابتدایی است و از این رو درخواست ما از خانواده ها این است که نسبت به این دوره توجه کنند و همراهی و هماهنگی لازم را در این خصوص با مراکز پیش دبستانی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نوآموزان سرمایه های کشور هستند و دغدغه ما توانمندی این نسل برای آینده کشور است.

دوره پیش دبستانی بخشی از نظام آموزش و پرورش بوده که با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضور در رده های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است زیرا در آن الفبای علم آموزی و تربیت به کودکان آموزش داده می شود.

آموزش دوره پیش دبستانی برای کودکان باعث یادگیری مفاهیم آموزشی و پدیدآوردن محیطی خوشایند و پیشگیری از پیامدهای شکست آنان در مدرسه می شود. دوره پیش دبستانی ویژه گروه سنی سه تا ۶ سالگی است که درآن به کودکان مطالب مورد نیاز برای ورود به مدرسه به زبان هنر و بازی آموزش داده می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری آموزش این دوره رشد همه جانبه کودکان است زیرا در دوره پیش دبستانی در کنار پر کردن اوقات فراغت کودکان زمینه مناسب برای رشد ذهنی و جسمی کودکان فراهم می آید. رشد شخصیتی و فکری کودکان از سه سالگی آغاز می‌شود که نحوه برخورد و آموزش در این سن در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

تقویت اعتماد به نفس در کودکان یکی از کارکردهای مهم دوره پیش دبستانی در کنار رشد اجتماعی و عاطفی در کودکان است.

در دوره پیش دبستانی کودک با فعالیت و کار گروهی، تمیز کردن وسایل، آشنایی و تعامل با دیگران را به تدریج در جریان فرآیند آموزشی – تربیتی تجربه می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha