چهار هزار و ۳۸۴ پروانه کسب صنفی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: چهار هزار و ۳۸۴ فقره پروانه کسب صنفی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان صادر شد.

به گزارش ایرنا، اصغر رکن الدینی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: صدور پروانه‌های صنفی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون نظام صنفی در رسته‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی بوده است.

«براساس ماده ۱۲ قانون نظام صنفی هر فرد صنفی ملزم به داشتن پروانه کسب برای واحد کسبی خود است، حال اگر این فرد دارای ۲ یا چند واحد کسبی باشد، لازم است علاوه دریافت پروانه کسب برای هر واحد، مباشر واجد صلاحیتی را به منظور اداره امور دیگر واحدها با تنظیم قرارداد مباشرت به اتحادیه معرفی تا کارت مباشرت بنام وی صادر و تسلیم گردد.»

وی اظهار کرد: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره امور اصناف در سال‌جاری است.

رییس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی هرمزگان یادآور شد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون علاوه بر صدور پروانه کسب صنفی، نزدیک به ۸۶۴ عدد کارت مباشرت نیز در استان صادر شده است.

«کارت مباشرت، مجوزی است که به فردی غیر از دارنده جواز کسب اجازه می‌دهد تا به عنوان نماینده قانونی او در واحد صنفی فعالیت کند؛ این کارت برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند در محل کسب و کار خود حضور داشته باشند، بسیار ضروری است.»

در استان هرمزگان ۵۷ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در رسته‌های توزیعی، خدماتی و تولیدی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha