یادگیری در پیش‌دبستانی همراه با بازی و قصه‌گویی باشد

تهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یادگیری برای نوآموزان پیش دبستانی باید همراه با بازی و قصه‌گویی باشد تا آنها بتوانند به این واسطه کارگروهی را هم بیاموزند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، آیین جشن غنچه ها امروز به صورت نمادین با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در یکی از مدارس غرب تهران برگزار شد.

امروز نوآموزان پیش دبستانی در جشنی متفاوت با نام غنچه‌ها، در مدارس و مهدهای کودک حاضر شدند تا قبل از ورود رسمی به دوران تحصیل، فرصتی برای یادگیری و آموزش پیدا کرده و خود را برای خانه دوم و سال های پیش روی دوران تحصیل آماده کنند.

اولیای مدارس و مهدهای کودک از مدت ها قبل شرایط را برای پذیرش این نوآموزان فراهم و سعی کرده اند تا این کودکان در نخستین روز حضور به عنوان آموزش رسمی، خاطره‌ای شیرین و متفاوت را برای خود رقم بزنند و با معلمان و مربیان و هم‌کلاسی‌ها و شرایط مدرسه و چگونگی آموزش آشنا شوند.

براساس اعلام سازمان تعلیم و تربیت کودک، در سال تربیتی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز ثبت‌نام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تعداد افراد درخواست کننده برای دریافت مجوز کودکستان و افزایش نوآموزان، تعداد نوآموزان امسال به بیش از ۷۰۰ هزار نفر برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به نوآموزان پیش دبستانی اظهار کرد: امیدوارم که از مربی‌ها بیاموزید و در پیش دبستانی با برنامه‌های جالب به شما خوش بگذرد.

حکیم زاده خطاب به مربیان پیش‌دبستانی افزود: شروع این دوره تاثیر بسیاری در آینده تحصیلی نوآموزان دارد، باید فضایی با مهربانی و احترام فراهم شود تا بستر مناسبی برای یادگیری باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همه کودکان ارزشمند هستند، بنابراین آنها را نباید با یکدیگر مقایسه کرد.

حکیم‌زاده یادآورشد: در دوره پیش دبستانی از فعالیت‌های نشستی پرهیز شود و یادگیری از طریق بازی و کارگروهی باشد. رئیس جمهور به وفاق و همدلی تاکید کرده‌اند و آغاز این نکته از کودکستان و پیش دبستانی است.

وی عنوان کرد: در این دوره باید به همه جنبه‌های رشد عاطفی، مهارت زبانی و شناختی دانش آموزان تاکید شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خطاب به والدین هم گفت: از حضور پدر و مادرها سپاسگزارم، همراهی امروز کودکان نشانه اهتمام شماست.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: یادمان باشد که نباید زود کودکان را از دنیای کودکی جدا کرد و نباید عجله ای برای پرتاب آنها به دنیای بزرگسالی داشته باشیم.

وی یادآورشد: باید اجازه دهیم که فرزندان کودکی را به صورت طبیعی تجربه کنند و انتظار بسیاری از آنها نباید داشته باشیم. همچنین آنها باید بهترین خودشان باشند از این رو آنها را با کسی مقایسه نکنیم.

حکیم زاده گفت: امیدوارم روزی برسد که در سراسر ایران همه نوآموزان بتوانند پیش دبستانی را تجربه کنند و خانواده و همکاران زمینه رشد همه‌جانبه کودکان را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با بیان اینکه امیدوارم امسال برای همه دانش‌آموزان پر از موفقیت باشد، اظهار کرد: در بحث بازگشایی مدارس هم باید فعالیت سخت افزاری و نرم‌افزاری داشته باشیم.

کریمیان افزود: با توجه به اینکه از نظر روانی هم برای دانش آموزان، اولیا و همکاران با برنامه‌های بانشاط باید زمینه فعالیت برای یک‌سال تحصیلی با شور و نشاط را فراهم کنیم اکنون فضای فیزیکی برای استقبال از دانش آموزان و نیروی انسانی ساماندهی و مدارس برای بازگشایی باشکوه آماده شده است.

آیین جشن غنچه‌ها امروز - دوشنبه ۲۶ شهریور - برای بیش از ۷۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha