۲۴۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۲۴۰ عنوان برنامه در قالب هزار و ۵۲۸ فعالیت در استان پیش بینی شده است که با همکاری دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: رژه نیروهای مسلح با مسئولیت ارشد نظامی آجا در استان، ۳۱ شهریور با حضور یگان‌های منتخب نیروهای مسلح به صورت سازمان یافته و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه استانی هفته دفاع مقدس با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» خبر داد و گفت: این نمایشگاه در یکی از ۲ نقطه حسینیه جماران یا جنب اداره کل تبلیغات اسلامی استان دایر می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش سراسری "جهاد مقاومت از دیروز تا امروز" تصریح کرد: چهارم مهرماه این برنامه همزمان با سراسر کشور در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران برگزار می‌شود و با سخنرانی مقام معظم رهبری و پخش برخط در مراسم همراه خواهد بود.

فلاحی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۳۰ هزار نفر رزمنده داریم عنوان کرد: هر سال از ۶ هزار نفر از رزمندگان تجلیل و قدردانی می‌شود که امسال به صورت نمادین به یمن چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس از ۴۴ نفر از همسران پیشکسوت، رزمنده یا جانباز استان تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی از افتتاح پنج یادمان شهدای گمنام در استان نیز خبر داد و گفت: همچنین از ۶۰ عنوان کتاب تولیدی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود که از هر عنوان ۲۰۰ جلد چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۰ عنوان کتاب صوتی سال گذشته در استان تولید شد که در این هفته رونمایی می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار و سرکشی از ایثارگران دفاع مقدس توسط دستگاه‌های اجرایی، اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس، مساجد و روستاها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فلاحی گفت: گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برخی شهرستان‌ها و بخش‌های استان، پیاده روی عمومی در تمامی شهرستان‌ها و برنامه‌های ورزشی بازسازی عملیات‌های مهم دفاع مقدس در برخی شهرستان‌ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌ها در استان است.

وی افزود: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان، رونمایی از تولیدات ادبی، هنری و فضای مجازی با رویکرد دفاع نقدس، تجلیل و نویسندگان و هنرمندان دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌های اسنادی، عکس و پوستر، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به روز فرماندهان شهید روز پایانی هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده‌های آنها گفت: برای نخستین بار از خانواده فرماندهان شهید و فرماندهان در قید حیات دوران دفاع مقدس در قالب گردهمایی تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی از برگزاری اختتامیه هشتمین دوره جشنواره فانوس و ششمین دوره فعالان فضای مجازی در محل مجتمع ایثار بیرجند خبر داد و گفت: هشتمین دوره جشنواره ملی تولیدات هنری دفاع مقدس و مقاومت «فانوس»، یکی از مهم‌ترین رویداد فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس و مقاومت است.

فلاحی با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۲ مرحله استانی و کشوری تصریح کرد: این جشنواره با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس و مقاومت و کشف استعدادهای بومی به‌ویژه هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد انگیزه در بین آنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد استان گنجینه‌ای از خاطرات و تجربیات دوران دفاع مقدس است تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است لذا در این زمینه باید فرهنگ دوران دفاع مقدس برای نسل جوان بازگو شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت گفت: انقلاب اسلامی در دفاع مقدس تثبیت شد و این انقلاب به دفاع مقدس مدیون است، باید برای این دفاع و حفظ و ماندگاری فرهنگی ایثار، شهادت و مقاومت تلاش کنیم.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران آغاز هفته دفاع مقدس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha