۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85597940
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چرا جنگنده «اف۳۵» مجهز به رادار پیشرفته نتوانست موشک یمنی را ساقط کند؟

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی به بررسی حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به تل آویو پرداخت و این سوال را مطرح کرد که اگر رادارهای زمینی این رژیم نتوانسته این موشک را ساقط کند، چرا جنگنده «اف۳۵» مجهز به رادار بسیار پیشرفته در این کار ناکام مانده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «رون بن یشای» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در تحلیلی با عنوان «موشک شلیک شده از سوی حوثی‌ها به مرکز اسرائیل و سئوالات دشوار» نوشت: آیا سخن از موشک کروز است یا موشک بالدار؟ چرا خیلی دیر رصد شد؟ آیا از منطقه ای شلیک شد که ارتش اسرائیل انتظارش را نداشت؟ از نتیجه تلاش‌ها برای ساقط کردن موشک چه خبر؟ این سئوالات و سئوالات دیگری است که پس از شلیک موشک از یمن مطرح شد و به نظر می‌رسد تلاش انتقام جویانه یمنی‌ها به خاطر بمباران الحدیده از سوی اسرائیل باشد.

وی ادامه داد: شلیک موشک از یمن که موجب به صدا درآمدن آژیر خطر در مرکز اسرائیل برای اولین بار پس از چند ماه شد، سئوالات سختی را مطرح می‌کند که در راس آنها، نوعی موشکی است که صبح یکشنبه به تل آویو اصابت کرد. اگر موشک کروز بوده که باید سریعا رصد و ساقط می شد و به اسرائیل نمی‌رسید. این موشک باید با رادارهای زمینی رصد می شد.

رون بن یشای تاکید کرد: اگر بحث موشک بالدار است، رصد آن سخت است، زیرا در ارتفاع پایین حرکت می‌کند و می‌تواند سامانه راداری را فریب دهد، اما با وجود این، نیروی هوایی اسرائیل با استفاده از جنگنده اف ۳۵ مجهز به رادار پیشرفته باید موشک را رصد و ساقط می‌کرد.

این تحلیلگر نظامی افزود: برآوردها این است که اگر موشک از نوع بالدار است، نشان از این دارد که از یمن به صورت مستقیم به تل آویو نرسیده، بلکه غیرمستقیم و با عبور از ارتقاعات کوهستانی بوده، به همین دلیل رصد آن سخت و حتی غیرممکن شده است.

وی اضافه کرد: بحث از عملیات انتقام جویانه انصارالله یمن، پس از بمباران دو ماه قبل بندر الحدیده از سوی اسرائیل است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از حمله موشکی یمن به تل آویو و ناکامی سامانه های پدافندی این رژیم خبر دادند و اعلام کردند که موشک یمنی بسیار قوی و فراصوتی بوده و از همه موانع دفاعی عبور کرده و به منطقه نظامی «اللد» در نزدیکی فرودگاه بن گورین اصابت کرده است.

این رسانه ها افزودند که موشک یمنی دو میلیون و ۳۶۵ هزار شهرک نشین را مجبور به رفتن به پناهگاه کرده است.

در همین حال، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درباره شکست رصد این موشک که مسافت طولانی از یمن تا تل آویو را طی کرده، تحقیق می شود.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۲۰ موشک از سامانه پدافندی حیتس و فلاخن داوود شلیک شده اما نتوانسته اند موشک یمنی را که به تل آویو اصابت کرده رهگیری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha