معطلی متقاضیان کارت سوخت خودروهای نوشماره در استان مرکزی

اراک - ایرنا - جمعی از مالکان وسایل نقلیه که از ماه‌های گذشته خودروهای جدید و نوشماره در استان مرکزی خریداری کردند، هنوز برای دریافت کارت سوخت معطل و در انتظار به سر می‌برند.

به گزارش ایرنا، صبح روز یکشنبه هنگامی که پیاده به سمت محل کار در حرکت بودم تجمع افرادی مقابل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی واقع در میدان ولیعصر(عج) اراک نظرم را جلب کرد. به سمت آنها رفتم و علت را جویا شدم اما آنها که حدود ۱۰ نفر بودند و برخی هم خیلی هم عصبانی بودند، حاضر به پاسخگویی نبودند.

به ناچار کارت شناساییم را به آنها نشان دادم و متوجه شدم که ماهها برای دریافت کارت سوخت خودروی صفر کیلومتر خود در رفت و آمد هستند اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

یکی از متقاضیان کارت سوخت در اراک گفت: سه ماه گذشته یک خودرو دنا پلاس به صورت ثبت‌نامی خریداری و تحویل گرفتم و برای دریافت کارت سوخت آن از طریق سامانه آنلاین https://fcs.niopdc.ir اقدام کردم.

رضا فراهانی افزود: یک کد رهگیری از شرکت پست برای اینجانب ارسال شد اما وقتی به پست مراجعه کردم اعلام شد که تنها یک کد است و چیزی تحویل نشده است.

وی بیان کرد: مراجعه به شرکت نفت نیز داشتم که اعلام کردند نباید از طریق این سامانه ثبت‌نام انجام می‌شده و باید تنها از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ انجام شود.

این متقاضی کارت سوخت در اراک ادامه داد: اینجانب برای تهیه کارت سوخت مبلغ یک میلیون ریال هزینه کرده‌ام، سه ماه معطل مانده‌ام و تازه باید مسیر دیگری را برای دریافت کارت دنبال کنم.

فراهانی عنوان کرد: اگر سامانه هوشمند صدور کارت سوخت ملاک نیست، پس چرا فعال است؟

یکی دیگر از متقاضیان کارت هوشمند سوخت در اراک گفت: چندین ماه است که برای دریافت کارت سوخت خودروی خریداری شده‌ام در انتظارم و هنوز هم خبری نیست.

ملیکا عزیزی افزود: دنیا به سمت الکترونیکی شدن و کوتاه شدن مسیرهای خدمت رسانی است و من نیز برای دریافت کارت سوخت هوشمند از طریق اینترنتی اقدام کردم و تازه پس از ماه‌ها باید مدت زیادی را صرف کنم و مجدد معطل بمانم تا از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنم.

وی بیان کرد: هزینه‌هایی که به صورت اینترنتی در سامانه آنلاین صدور کارت هوشمند سوخت پرداخت شده، چه می‌شود؟

این متقاضی کارت هوشمند سوخت ادامه داد: مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند و این درست نیست که برای دریافت یک کارت سوخت خودرو این همه مشکلات ایجاد شود.

یکی دیگر از متقاضیان کارت سوخت خودرو در اراک گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که کارت سوخت خودروهای نوشماره بلافاصله و یا در کمترین زمان پس از تحویل خودرو به متقاضیان داده شود.

سیامک بخشی افزود: صدور یک کارت سوخت به نظر آنقدر سخت نیست که افراد بخواهند چندین ماه معطل باشند و تازه متوجه شوند که در سامانه‌ای که ثبت‌نام کرده و هزینه پرداخت کرده‌اند خبری نیست و باید مجدد به دفاتر خدمات پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: چرا اطلاع‌رسانی شفاف و دقیقی برای صدور کارت‌های سوخت خودروهای نوشماره صورت نمی‌گیرد؟ امروز بیشتر کارها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و اگر قرار نیست در سامانه هوشمند ثبت‌نامی انجام شود، باید این سامانه غیرفعال شود و پولی از حساب مشتریان نیز کسر نشود.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: مشکل پست با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سراسری است و ارتباطی به این استان ندارد.

حسن زارعی افزود: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مدت‌ها است که قراردادی با شرکت پست منعقد نکرده و از طرف دیگر بانک اطلاعاتی آنها به روز نیست و مشکلات زیادی در خصوص آدرس‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: کدهای رهگیری که به مالکان و متقاضیان کارت هوشمند سوخت ارسال شده از سوی پست نیست و در این راستا هیچ مرسوله‌ای هم تحویل نشده است.

مدیرکل پست استان مرکزی ادامه داد: روزانه در این استان ۲۰ هزار مرسوله وارد و به همان میزان نیز توزیع می‌شود، که مگر اینکه مشکلی برای یک مرسوله باشد که در باجه‌های معطلی نگهداری می‌شود و فرآیند خاص خود را دارد.

زارعی عنوان کرد: سیر مرسوله‌های پستی زیر نظر مسئولان امر با جدیت نظارت می‌شود و حساسیت ویژه‌ای در توزیع وجود دارد.

وی بیا بیان اینکه، مذاکراتی در سطح سراسری برای رفع مشکلات بین پست و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در حال انجام است، گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی دارای سامانه بازرسی و پاسخگویی به شکایت است که متقاضیان صدور کارت هوشمند سوخت می‌توانند از آن طریق پیگیری کنند اما شرکت پست هرچه در حیطه وظایف خود بوده به خوبی عمل کرده است.

رئیس سامانه هوشمند سوخت استان مرکزی هم گفت: مشکل صدور کارت هوشمند سوخت سراسری است و در مجموع ثبت‌نام از این طریق به مردم توصیه نمی‌شود.

پریسا محترمی افزود: سامانه آنلاین صدور کارت هوشمند زمان‌بر است و افراد مجبور هستند که زمان زیادی را منتظر بمانند.

وی بیان کرد: اما افرادی که از این مسیر درخواست دادند و هنوز کارت سوختشان را تحویل نگرفتند باید منتظر بمانند و هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، محفوظ است و نیازی به مراجعه و ثبت‌نام مجدد از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ ندارند، اما زمان دریافت کارت آنها طولانی‌تر است.

رئیس سامانه هوشمند سوخت استان مرکزی اضافه کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به طور جد پیگیر موضوع است و این افراد در استان می‌توانند به واحد سامانه هوشمند سوخت واقع در چهار راه ولیعصر(عج) اراک مراجعه و شماره پلاک خودرو را اعلام کنند.

محترمی اظهار کرد: مشکلی در اداره پس کشور ایجاد شده که رفع آن در حیطه استان مرکزی نیست.

وی گفت: کد رهگیری که برای متقاضیان صادر شده با کد مرسوله متفاوت است و در واقع ثبت اولیه است و زمانیکه پست ارسالی داشته باشد، کد مرسوله صادر می‌شود.

رئیس سامانه هوشمند سوخت استان مرکزی افزود: توصیه می‌شود تا رفع مشکل بین پست و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، متقاضیان کارت سوخت تنها از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

محترمی اظهار کرد: مشکل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با پست در بحث سیستم آنلاین و قرارداد است.

امید است متولیان امر و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان نهاد مسئول صدور کارت سوخت، نسبت به تسریع در صدور کارت‌های سوخت مردم اقدام کرده و بیش از مردم را حیران و سردرگم نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha