۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85598016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لندن به‌ دنبال حمایت ایتالیا در کسب مجوز حمله موشکی اوکراین به خاک روسیه

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر بریتانیا در سفر به رم به‌دنبال حمایت «جورجیا ملونی» همتای ایتالیایی برای دادن مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد جهت حمله به خاک روسیه است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه بلومبرگ، از اعلام آمادگی ایتالیا و انگلیس برای حمایت از پیشنهاد کی‌یف در استفاده از تسلیحات دوربرد به منظور حمله به خاک روسیه در سفر استارمر نخست وزیر بریتانیا به رم خبر داد.

منابع آگاه در این زمینه به این خبرگزاری گفتند که استارمر و ملونی که قرار است امروز دوشنبه با یکدیگر دیدار کنند، در مورد پیشنهاد اوکراین برای استفاده از موشک‌های کروز دوربرد «سایه طوفان» بریتانیایی گفت‌وگو می‌کنند.

گفته می‌شود رهبران دو کشور قرار است در این دیدار همچنین درباره تهدیدات ترکیبی روسیه علیه اروپا به طور گسترده‌تر گفت‌وگو و از بازسازی اوکراین حمایت کنند.

سفر استارمر به رم چند روز پس از دیدار وی با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن صورت می‌گیرد. نخست وزیر بریتانیا در دیدار با بایدن در مورد ارائه مجوز به اوکراین بر سر استفاده از موشک‌های آمریکایی دوربرد گفت‌وگو کرد، اما بحث در نهایت بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل نگرانی از تشدید جنگ با این اقدام مخالفت کرد.

منابع آگاه همچنین اعلام کرده‌اند که مقامات انگلیسی قرار است در روزهای آینده با همتایان فرانسوی و آلمانی خود نیز در این باره گفت‌وگو کنند.

دیوید لمی وزیر امور خارجه بریتانیا دیروز یکشنبه اعلام کرد که گفت‌وگوها با واشنگتن و سایر متحدان درباره این پیشنهاد ادامه دارد و افزود که مذاکرات بیشتر بین متحدان و ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در اواخر ماه جاری در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: مهم است که به عنوان متحدان حامی اوکراین، راهبرد مشترکی برای پیروزی در آینده داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha