یک همت برای تامین برق نهضت مسکن در خراسان رضوی جذب شد

مشهد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: یک همت (هزار میلیارد تومان) پارسال برای تامین برق طرح نهضت ملی مسکن در استان جذب شد.

سید جمال الدین حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تامین برق به حوزه روستایی و شهرک های صنعتی یا صنایع خارج از شهرها صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نزدیک به ۸۰ درصد از اعتبارات سال گذشته را به این بخش اختصاص داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی ادامه داد: در تامین اعتبار طرح‌های برق رسانی در حوزه صنعت، سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی ۳۰ درصد، سهم شرکت شهرک های صنعتی ۳۰ درصد و سهم شرکت برق منطقه‌ای ۴۰ درصد از کل اعتبارات بوده و این سازمان سهم خود در این بخش را به طور کامل تخصیص داده است.

وی گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن طبق همکاری با دستگاه‌های اجرایی منابع مالی خوبی جذب شد، به طوریکه ردیف اعتباری در این بخش در سال گذشته وجود نداشت اما با کمک استانداری و تدابیر دستگاه‌های اجرایی، عدد خوبی در این زمینه تامین و یک همت و معادل ۱۰ هزار میلیارد ریال جذب شد.

حسینی اظهار کرد: در توافقی که پارسال بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو در نهضت ملی مسکن شده بود، بودجه ای از سوی این سازمان به وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی اختصاصی یافت، اما امسال اختصاص اعتبار به این طرح در استان ها ردیف پیدا کرده است.

ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال دولت سیزدهم برنامه ریزی شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه حمایتی، خودمالک، بازآفرینی شهری و روستایی به اجرا گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

نخستین پست برق ویژه نهضت ملی مسکن در مشهد آماده بهره‌برداری شد

۲۷ سایت نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی برق‌رسانی شد

هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای برق رسانی مسکن خراسان رضوی اختصاص یافت

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha