چراغ کلاسی که با دستان نیکوکاران تربت‌حیدریه روشن مانده است + فیلم

تربت‌ حیدریه- ایرنا- آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه از جمله ادارات خراسان رضوی است که در کنار تلاش‌ مسوولان حوزه تعلیم و تربیت، سعی کرده است با جلب مشارکت افراد نیکوکار و "خیران مدرسه‌ساز"، چراغ مدارس را روشن نگاه دارد.

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعداد دانش‌آموزان این شهرستان ۴۸ هزار نفر است که در ۲۸۵ مدرسه و هزار و ۳۵۲ کلاس، زیر نظر ۲ هزار و ۳۶۸ معلم تحصیل می‌کنند.

بر پایه همین گزارش با احتساب کارکنان، شمار خادمان جامعه فرهنگی تربت‌ حیدریه، پنج هزار و ۶٠٠ نفر است.

سرانه فضای آموزشی این شهرستان هفت مترمربع و سرانه فضای ورزشی آن با ۶ سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی و یک استخر دانش‌آموزی هشت دهم مترمربع اعلام شده است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه، نیکوکاران مدرسه ساز را یار و یاور آموزش و پرورش خواند و با اشاره به عملکرد این مجمع در سال تحصیلی سپری شده، گفت: تعهد خیران شهرستان ساخت ۱۱ آموزشگاه با ۵۴ کلاس بوده‌ است.

سیدامیر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغ ریالی طرح‌های آموزشی با احتساب سهم خیران و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی ۸۱۰ میلیارد ریال بوده‌ است.

وی گفت: به جز ۱۸ کلاس که افراد نیکوکار همه هزینه‌های ساخت آن را پرداخته‌اند، بقیه تعهدات به صورت ۵۰ درصدی اجرا شده است، یعنی نیمی از هزینه ها را افراد خیر و بقیه را اداره کل نوسازی تقبل کرده‌ است.

حسینی در تشریح طرح‌های اجرا شده، اضافه کرد: این طرح‌ها شامل چهار باب آموزشگاه ابتدایی شهری با ۲۳ کلاس، سه باب آموزشگاه ابتدایی روستایی با هفت کلاس، یک باب آموزشگاه متوسطه اول شهری با ۹ کلاس، یک باب آموزشگاه متوسطه اول روستایی با سه کلاس، یک باب آموزشگاه متوسطه دوم روستایی با ۹ کلاس درس و یک باب هنرستان شهری با سه کلاس است.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد نیکوکار سه قطعه زمین به مساحت ۱۳۰۰، ۱۶۰۰ و ۳۰۰ متر مربع به همراه یک واحد مسکونی را به آموزش و پرورش اهدا کردند.

حسینی با بیان اینکه البته هنوز برخی از تعهدات خیران محقق نشده‌ است، اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سه باب مدرسه با ۱۴ کلاس، به ارزش ریالی ۲۱۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه، نیاز کنونی آموزش و پرورش این شهرستان برای مهرماه را ۱۲۰ کلاس درس عنوان کرد.

معاون اداری، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز بدون اشاره به کمبود کلاس درس در سال تحصیلی جدید، گفت: با دونوبته کردن مدارس، مشکل کمبود فضای آموزشی برطرف شده است.

میثم سالاری افزود: برای جبران کمبود معلم نیز از ظرفیت بازنشستگان استفاده می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha