۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85598101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار نوآموز قشمی راهی پیش دبستانی ها شدند

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85598101
بیش از ۲ هزار نوآموز قشمی راهی پیش دبستانی ها شدند

قشم - ایرنا - همزمان با سراسر کشور ۲ هزار و ۲۷۰ نوآموز (مقطع پیش دبستانی) شهرستان مرزی قشم امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه راهی مدرسه شدند تا تحصیل و فراگیری دانش را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم در مراسم جشن غنچه‌ها به میزبانی «دبستان غیر دولتی نورا پژوهش» این شهرستان اظهار کرد: ۱۱۷ مربی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آموزش دانش آموزان مقطع پیش دبستانی را در ۴۸ آموزشگاه و ۱۱۷ کلاس درس بر عهده دارند.

بیش از ۲ هزار نوآموز قشمی راهی پیش دبستانی ها شدند

حسین رنجبر گلشواری ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار و ۹ دانش آموز قشمی مقطع ابتدایی (پایه اول تا ششم) که در ۵۳۳ کلاس درس ساماندهی شده اند، به مدرسه خواهند رفت.

وی همچنین از آغاز سال تحصیلی افزون بر سه هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی از فردا سه شنبه ۲۷ شهریورماه جاری خبر داد و اضافه کرد: ورود این دانش آموزان با آیین شکوفه ها در مدارس دولتی و غیر دولتی مقطع ابتدایی این شهرستان جشن گرفته می شود.

آیین جشن غنچه ها امروز به صورت نمادین با حضور مدیر، معاون پرورشی و کارشناسان حوزه ابتدایی شهرستان قشم در دبستان غیر دولتی نورا پژوهش این جزیره برگزار شد.

امروز نوآموزان پیش دبستانی شهر قشم در جشنی متفاوت با نام غنچه‌ها، در مدارس و مهدهای کودک این شهرستان مرزی حاضر شدند تا قبل از ورود رسمی به دوران تحصیل، فرصتی برای یادگیری و آموزش پیدا کرده و خود را برای خانه دوم و سال های پیش روی دوران تحصیل آماده کنند.

بیش از ۲ هزار نوآموز قشمی راهی پیش دبستانی ها شدند

اولیای مدارس و مهدهای کودک از مدت ها قبل شرایط را برای پذیرش این نوآموزان فراهم و سعی کرده اند تا این کودکان در نخستین روز حضور به عنوان آموزش رسمی، خاطره‌ای شیرین و متفاوت را برای خود رقم بزنند و با معلمان و مربیان و هم‌کلاسی‌ها و شرایط مدرسه و چگونگی آموزش آشنا شوند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha