۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85598143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر سیمای پیرامون مدارس منطقه ۱۶ تهران در آستانه مهر

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۶ تهران گفت: در آستانه ماه مهر و آغاز سال تحصیلی، بیش از هزاران مترمربع از مدارس منتخب و سیمای پیرامونی فضاهای آموزشی منطقه ۱۶ پایتخت رنگ‌آمیزی و آذین‌بندی شد.

به گزارش ایرنا، محمدامین سالاری‌پور روز دوشنبه با اعلام آمادگی شهرداری منطقه ۱۶ برای استقبال از دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: براساس مصوبه «مهر قلم»، برنامه‌ریزی منسجم و هدفمندی در قالب مدیریت یکپارچه شهری در روزهای آغازین سال تحصیلی انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۶ به آماده‌سازی و نونوارشدن مدارس منطقه اشاره کرد و افزود: برگزاری آیین مهر، مهر اولی‌ها، تبلیغات محیطی، زنگ تحرک، مدرسه پاکیزه، افزایش ایمنی مدارس، بازپیرایی فضای درونی و بیرونی مدارس، ایجاد مسیر ایمن و مقررات ترافیکی از جمله اقدامات اجرایی در مهرماه است.

وی ادامه داد: در طرح مهر قلم با توجه به لزوم تکریم استفاده‌کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی و ترغیب آنها به بهره‌گیری از آن در سفرهای درون شهری، طرح ضربتی مرمت، بازپیرایی سرپناه ایستگاه‌های اتوبوسرانی، خط‌کشی معابر منتهی به مدارس، بازسازی و تعمیر تابلوهای پیرامونی مدارس در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه قرار گرفت.

تغییر سیمای پیرامون مدارس منطقه ۱۶ تهران در آستانه مهر

سالاری‌پور یادآور شد: اداره زیباسازی شهرداری نیز مسئولیت زیباسازی مدارس را به‌عهده دارد. در این راستا، نمادهای هویتی مانند پرچم‌های ملی در مدارس نصب و جایگاه‌های ویژه‌ای برای آنها طراحی شده است. به منظور تقویت هویت ملی، جشن اهتزاز پرچم در اول مهر برگزار خواهد شد. همچنین شست‌وشو و رنگ‌آمیزی جداول منتهی و مجاور مدارس به طول ۱۴ هزار متر، شست‌وشو، پاکسازی دیوارهای مدارس یک هزار مترمربع، آذین‌بندی و ریسه‌کشی سه هزار و ۵۰۰ متر طول، آذین‌بندی و ریسه‌کشی به متراژ سه هزار و ۵۰۰ متر انجام شد.

تغییر سیمای پیرامون مدارس منطقه ۱۶ تهران در آستانه مهر

رونق محلات منطقه ۱۵ با اجرای ١٨١ پروژه توسعه محله‌ای

شهردار منطقه ۱۵ تهران نیز با تاکید بر پیگیری دغدغه و درخواست‌های شهروندان و ارتقای رضایت‌مندی آنان، گفت: ٢٨ پروژه احداثی و ۱۵۳ پروژه توسعه محله‌ای در محلات ۱۹‌ گانه منطقه با توجه‌ به جغرافیا، وسعت و بافت محلات باب‌الرضای تهران امسال در دست اقدام است و سعی شده در قالب تعریف و اجرای این مجموعه پروژه‌ها ضمن پاسخ‌گویی به مطالبات و درخواست‌های شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی آنان را نیز شاهد باشیم.

محمد شیری روز دوشنبه در جلسه مجمع مشورتی و تخصصی محلات منطقه ۱۵ با اشاره به ارائه خدمات در نقاط مختلف منطقه ۱۵ اظهار کرد: کسب رتبه نخست شهر تهران به لحاظ بهسازی معابر با پخش بیش از ۱۰۱ هزار تُن آسفالت، رتبه نخست میان مناطق ۲۲‌گانه با صدور یک هزار و ۵۰۰ پروانه ساختمانی و نوسازی هزار پلاک در بافت فرسوده، مشارکت بی‌نظیر شهروندان باب‌الرضای تهران در بزرگترین نظرسنجی مردمی پایتخت با ۱۴۰ هزار رای مردمی و کسب رتبه اول تهران به لحاظ مشارکت شهروندان در میان سایر مناطق و نیز کسب رتبه اول در موضوع جذب سرمایه‌گذاری (در پروژه‌های مشارکتی) در بین مناطق ٢٢‌گانه تهران ازجمله دستاورهای مدیریت شهری منطقه است که محقق شد.

شیری با اشاره به اینکه رضایت‌مندی معتمدین محلات حاصل مشارکت شهروندان در طرح «من شهردارم یک و دو» است تصریح کرد: اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است که با مشارکت شهروندان باب‌الرضای تهران در سال گذشته پیشنهادات مردمی انتخاب و در قالب پروژه‌های توسعه محله‌ای در دستور کار قرار گرفت.

کالبد شهری جنوب شرق پایتخت رنگ بوی تازه‌ای به خود گرفته است

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری منطقه ۱۵ در حوزه‌های عمرانی و شهرسازی گفت: در این دوره خدمات شایسته‌ای انجام شده و امروز شاهد بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های شهری تاثیرگذاری هستیم که علاوه بر رونق محلات، کالبد شهری جنوب شرق پایتخت رنگ بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

سیدمحمد آقامیری بر راهبرد بسیار مهم و اساسی در بهبود خدمت‌رسانی و رفع مشکلات شهری تعامل و همکاری مدیران شهری با معتمدین محلات تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری این جلسات و نیز تعامل با نخبگان و معتمدین محلات و استفاده از تجربیات و پیشنهادات این عزیزان می‌تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و شهروندان کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha