۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85598150
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رژیم صهیونیستی در مرز اردن کانال حفر می‌کند

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85598150
رژیم صهیونیستی در مرز اردن کانال حفر می‌کند

تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی از ترس تکرار عملیات طوفان الاقصی و عملیات زمینی علیه این رژیم، در طول مرز فلسطین اشغالی با اردن کانال حفر می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با اعلام این خبر افزود: این کانال در منطقه بیابانی در «وادی عربه» ساخته می شود که امکان عبور پیاده از مرز وجود دارد.

این روزنامه به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: نبود دیوار مرزی در صدها کیلومتر از مرز (فلسطین اشغالی) با اردن، عبور خودروها را در این منطقه برای دشمن آسان کرده است.

اسرائیل هیوم اضافه کرد: با توجه به اینکه بودجه ای برای دیوارکشی در مرز اردن اختصاص نیافته است، برای جلوگیری از فاجعه ای مانند آنچه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) در مرز نوار غزه اتفاق افتاد، ارتش تلاش می کند از امکانات محدود موجود برای ایجاد مانع در مرز استفاده کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال اعتراف کرده است که این یک راه حل کامل نیست ولی این کانال می تواند تاحدودی آنچه را «نفوذ غیرقانونی» خواند محدود کند.

رژیم صهیونیستی در مرز اردن کانال حفر می‌کند

این کانال از منطقه «ایلوت» در یک کیلومتری شهر «ام الرشراش» (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی آغاز می شود و به سمت شمال وادی عربه ادامه می یابد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که بشدت در داخل با تظاهرات مخالفانش در سرزمین های اشغالی مواجه است، ۲۱ شهریورماه در بازدید از مرز اردن گفت: با همکاری همسایگان در صدد افزایش موانع و تقویت امنیت در مرز با اردن با هدف جلوگیری از قاچاق هستیم.

«بنیامین نتانیاهو» افزود: ما مرزهای (صلح) با اردن داریم و با این کشور همکاری می‌کنیم و امیدواریم مرزها به همین وضعیت باقی بمانند.

نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنین گفت که امن باقی ماندن مرزهای فلسطین اشغالی با اردن از اهمیت بالایی برای این رژیم برخوردار است.

به گزارش ایرنا، پس از عملیات شهادت طلبانه اخیر «ماهرالجازی» شهروند اردنی در گذرگاه «الکرامه» در مرز اردن با فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی نگران اجرای عملیات های ضد صهیونیستی بیشتری در این منطقه است.

عملیات گذرگاه «الکرامه» که از سوی «ماهرالجازی» شهروند اردنی انجام شد و طی آن سه صهیونیست کشته شدند، به مثابه سیلی به اشغالگران بود که گمان کردند جنایات وحشیانه آنها علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه بدون پاسخ خواهد ماند.

عملیاتی که الجازی نظامی بازنشسته ۱۸ شهریورماه در گذرگاه الکرامه انجام داد، موجی از شعف در داخل اردن و خارج آن ایجاد کرد و همه به اجماع، این نوع عملیات را در سایه نسل کشی دشمن صهیونیستی در نوار غزه، مشروع دانستند.

وی بازنشسته نیروهای مسلح اردن و راننده یک وسیله نقلیه باری بود که کالاهای تجاری را از اردن به کرانه باختری حمل می‌کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha