زاکانی: کارکنان شهرداری تهران خانه‌دار می‌شوند

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران از تامین مسکن کارکنان شهرداری خبر داد و گفت: بزودی در جلسه رسمی، مسیر خانه‌دار شدن تمام کارکنان طی سه مرحله در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در آیین تکریم کارکنان شهرداری تهران و بیست و سومین جشنواره شهید رجایی که در محل برج میلاد برگزار شد، افزود: وظیفه داریم تا با توجه و تامین به حقوق و مزایا پرسنل شهرداری، آرامش و آسایش آنان را فراهم کنیم.

شهردار تهران اظهار کرد: در گذشته از ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی در شهرداری پایتخت، ۶ هزار نفر خانه دار شدند؛ البته ۱۳ هزار نفر نیز در تعاونی‌ها ثبت نام کرده‌اند اما با مشکل مواجه هستند که این افراد در طرح جدید در اولویت ما قرار دارند و مابقی کارکنان نیز هنوز خدمتی از باب مسکن دریافت نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حقوق کارمندی کفاف اجاره مسکن در تهران را نمی‌دهد، ادامه داد: متعهدیم در کنار اصلاح حقوق و مزایا به مسکن نیز توجه کنیم.

۹۳ هزار نفر در شهرداری تهران شاغل هستند

زاکانی اضافه کرد: در شهرداری تهران ۹۳ هزار و ۸۰۰ نفر فعالیت می‌کنند تا بتوانیم در عرصه خدمتگزاری به مردم عضویت فعالی در پایتخت جمهوری اسلامی داشته باشیم.

شهردار تهران ضمن ابراز امیدواری به همکاری با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای خدمتگزاری بهتر به مردم گفت: تلاش مدیریت شهری برگرفته از شورا به واسطه انباشت مشکلات گذشته، به سختی منتج به نتیجه می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار تحول در این دوره مدیریت شهری پیش‌بینی شده که کانون آن باید در مدیریت شهری رقم بخورد تا شهرداری از یک سازمان خدمتگزار خدماتی به نهاد اجتماعی تبدیل شود، افزود: این تحولات فراتر از خدمات هدف‌گذاری می‌شود که اثر ویژه‌ای برای مدیریت شهری فراهم خواهد کرد.

زاکانی تاکید کرد: پرسنل مرکزیت این تحول هستند و به عنوان بزرگترین سرمایه در مدیریت شهری با آنها مواجه هستیم.

زاکانی: کارکنان شهرداری تهران خانه‌دار می‌شوند

بزرگترین سرمایه کشور نفت و گاز نیست نیروی انسانی است

شهردار تهران بزرگترین سرمایه کشور را نیروی انسانی دانست و ادامه داد: نفت و گاز بزرگترین سرمایه کشور نیستند و امیدوارم با همکاری با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانیم خدمتگزار بهتری برای مردم باشیم.

وی گفت: در جلسات دولت هم گفته‌ام که بزرگترین سرمایه کشور نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی است و اگر توجهی به این سرمایه و نیروی مولد نداشته باشیم عملا کشور به سمت فرسودگی می‌رود، چاه نفت قیمت دارد اما بخشی که می‌تواند با خلاقیت کشور را به بام جهانی بنشاند و قدرت بسازد، نیروی انسانی است.

تبعیض حداقلی کارکنان شهرداری

زاکانی با بیان اینکه فراز و نشیب‌هایی داشتیم اما توجه ما این بود که بهترین‌ها برای کارمندان مدیریت شهری رقم بخورد، افزود: چه کارمندان رسمی و چه کارکنان قراردادی با شرکت خدمات اداری، حامیان، هادیان و چه آنهایی که با پیمانکاران فعالیت می‌کنند، ممکن است شرایط متفاوتی در نحوه مواجهه داشته باشند لذا برای به حداقل رساندن تبعیض بین کارکنان و بهره‌گیری مزایا مدنظر است؛ چرا که آزار دهنده است و سبب می‌شود پرسنل انگیزه خدمت در سطح بالای را نداشته باشند.

به گفته وی، بی توجهی به توفیقات کارکنان هم بی انگیزگی ایجاد می‌کند و بی دقتی به نیازهای آنها نیز موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی وحدت و انسجام بین تمام مسلمین جهان است، اظهار کرد: امسال سخت‌ترین و دردناک‌ترین جنایت‌ها را توسط رژیم ناپاک صهیونیستی در منطقه و غزه شاهد هستیم و امروز در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار و جنایت به ویژه در غرب آسیا و غزه قرار داریم. امیدواریم بزودی شاهد بسته شدن پرونده ننگین این رژیم باشیم.

شهردار تهران همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و اخلاص، تلاش و خدمتگزاری این شهید، یادآور شد: تجلی کار این شهید آغاز مسیر خدمتگزاری برای کشور است.

۱۱ هزار زن شاغل در شهرداری تهران

شهردار تهران گفت: ۱۱ هزار نیروی زن در شهرداری شاغل بکار هستند که باید خدمات جانبی دریافت کنند، اگر فضای نشاط و شادابی بین کارکنان وجود نداشته باشد خدمت رسانی و حال مردم آسیب می‌بیند.

زاکانی تاکید کرد: یک رونمایی در حوزه حقوق بطور جدی خواهیم داشت تا کارکنانی که از حداقل‌ها برخوردارند به جایگاهی برسند که حقوق مکفی و امنیت شغلی پیدا کنند.

زاکانی: کارکنان شهرداری تهران خانه‌دار می‌شوند

چهره تهران آراسته می‌شود

شهردار تهران با تاکید بر تخصصی شدن شهرداری گفت: ما تلاش می‌کنیم ابعاد خدمت به مردم را افزایش دهیم؛ ماه‌های آینده ایام مهمی در حوزه‌های حمل و نقل و عمرانی پایتخت خواهد بود و با ورود واگن و اتوبوس و تاکسی و افتتاح پروژه‌های عمرانی، شهر چهره آراسته‌تری پیدا خواهد کرد.

خدمات ویژه تخصصی با محور سازمان فاوا ارائه خواهد شد

شهردار تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با خدمتگزاری با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و کارکرد تخصصی است، گفت: خدمات ویژه تخصصی با محور سازمان فاوا ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این امکان ایجاد شده که هم بزرگ بیاندیشیم و هم گام‌های بزرگی برداریم، اظهار کرد: ما از مردادماه سال ۱۴۰۱ مسیر امید و افتخار را طی کردیم و ۱۴۲ پویش در همین راستا برگزار شده است.

زاکانی افزود: بعد از این سه سال و ۱۶ روز توفیق خدمتگزاری در شهرداری، جلساتی را با خبرنگاران برگزار کردیم، در برج میلاد جلسه چهار ساعته‌ای در مورد قرارداد چین برگزار کردیم و مورد اعتراض هم قرار گرفتیم که چرا زودتر این موارد را نگفتیم ضمن اینکه در همین هفته هم دستاوردهای مالی به خبرنگاران توضیح داده شد.

شهردار تهران تاکید کرد: این مسیر ادامه دارد و تلاش کارکنان را با دقت به مردم اعلام خواهیم کرد.

زاکانی افزود: وقتی از اقدامات صورت گرفته در شهر صحبت می‌کنیم باعث حیرت می‌شود بنابراین تمام این افتخارات لطف خداوند و تلاش کارمندان مدیریت شهری است که اصل ماجرا هستند.

مدیریت شهری در جلب رضایت شهروندان باید نمونه باشد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران با بیش از ۱۰ میلیون شهروند، به اندازه چند کشور کوچک جمعیت دارد؛ گفت: مدیریت شهری باید تلاش مضاعف و کار جهادی انجام بدهد تا در خدمت رسانی به شهروندان همه نمونه در جلب رضایتمندی شهروندان باشد.

مهدی چمران هم در این آیین ضمن تبریک ماه ربیع الاول و میلاد مسعود پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت افزود: همت و اهتمام جدی می‌طلبد تا با هم و کنار هم اتفاق‌های خوبی برای شهر و شهروندان رقم بزنیم تا رضایتمندی مردم و در نیز رضایت پرودگار را به بهترین شکل ممکن جلب کنیم. زیرا خدمت به مردم، یکی از مقوله های اصلی تقوا و قرب الهی است.

وی با بیان اینکه اگر همه کشورهای اسلامی وحدت واقعی و جدی داشتند رژیم منحوس و زشت خوی اسرائیل، مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و غزه را زیر ظلم و جنایت قرار نمی‌دادند، اظهار کرد: باید با وحدت و اجماع همه مسلمین جهان این غده سرطانی از روی زمین پاک و محو کنیم.

رییس شورای شهر ادامه داد: سازمان بزرگ شهرداری از روزی که تولدی انجام می‌پذیرد تا بعد از حیات و زیست یک شهروند، در حال خدمت رسانی است. خدمت رسانی را باید یک فرصت مغتنم و مناسب برای خود بدانیم تا خدمتی در شأن شهروندان انجام بدهیم و بدانیم که همه خدمات ما در پرونده اعمال‌مان به خوبی و برای رضایت الهی ثبت خواهد رسید.

این آیین امروز با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور،  مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران؛ پرویز سروری نایب رییس شورا، مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی، لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصادی شهردار و دیگر معاونین و مدیران شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha