آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی جدی گرفته شود

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار جهادی است و مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد، تاکید کرد: آگاهی بخشی دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و عواقب آن ضروری است و باید بطور جدی برای آن برنامه‌ریزی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جلائی روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی گیلان در استانداری اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید با برنامه و کار جهادی وارد میدان کار شد و برنامه‌ها و راهکارهای اساسی و موثر ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها در موضوع پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مسئول هستند اضافه کرد: دستگاه‌های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌هایی اعم از طلاق، اعتیاد و خودکشی باید ارتباط مداوم و مستمر داشته و نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان راجع به آسیب‌های اجتماعی و عواقب آن ضرورت دارد از اینرو متولیان امر باید بیش از پیش به این موضوع بپردازند.

وی با تشریح جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: مگر می‌شود در دانشگاه فرهنگیان را بست و برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از افراد دیگر کمک گرفته شود؟

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این نشست گفت: از نیمه دوم سال گذشته از سوی شورای اجتماعی کشور اعتباراتی برای ۱۸ دستگاه اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق، موادمخدر، کودکان کار و خودکشی لحاظ شده‌است.

محمدمهدی نیازمند اظهار کرد: این دستگاه‌ها در گیلان ماموریت‌ها و برنامه‌هایی را در حوزه کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا کردند اما نسبت به برخی دستگاه‌ها رضایت لازم حاصل نشد ضمن اینکه نتایج ارزیابی به وزارت کشور اعلام شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در حوزه ماموریت شان طرح‌های عالی و جدید اجرا کنند افزود: اعتبارات شورای اجتماعی کشور در سال جاری نیز اختصاص خواهد یافت اما هنوز مبلغی واریز نشده‌است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی ضمن اجرای برنامه‌ها، باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف نسبت به حوزه خانواده ( ازدواج و طلاق) و خودکشی توجه جدی داشته باشند.

در پایان این نشست مستندهای تولید شده با هدف آگاهی بخشی و پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha