۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 906
کد خبر: 85598230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار مرکزی: ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در استان کشف و ضبط شده و هر مبارزه‌ای در این مسیر صورت گیرد، کمک به رونق تولید است.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری روز دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، افزود: مبارزه با قاچاق کالا دستور رهبر معظم انقلاب است و دستگاه‌هایی که کوتاهی می‌کنند به ستاد مرکزی اعلام می‌شوند.

وی بیان کرد: تاکنون در امر مبارزه با کالای قاچاق شهدای زیادی در کشور و استان مرکزی تقدیم شده که این مهم وظایفه را در این مسیر سنگین‌تر کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در امر مبارزه با قاچاق کالا توفیقات خوبی به دست آمده و باید تلاش شود تا این مهم روز به روز افزایش یابد.

نظری عنوان کرد: استان مرکزی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همه ارکان مجاهدانه کار می‌کند اما مبارزه جدی و موثر نیازمند هم‌افزایی بین تمام استان‌ها است.

وی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالا منحصر به نیروی انتظامی، تعزیرات و دستگاه قضایی نیست و همه دستگاه‌های مسئول باید به وظایف خود عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: شهرستان ساوه ظرفیت برای ایجاد مکانی به منظور اموال تملیکی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: شهرستان ساوه با ۲۲ درصد از کشفیات کالای قاچاق، رتبه اول را در این استان دارد.

سرهنگ محمدعقیل سلگی افزود: ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سال جاری در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: میزان صادرات مشتقات نفتی استان در پنج ماه اول امسال به حدود ۲۳۲ هزار تن به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار رسید که از این تعداد ۸۱ هزار تن به ارزش ۴۷ میلیون دلار مربوط به شهرستان ساوه است.

روح‌الله غلامی افزود: در این مدت، ۱۹۳ هزار تن گاز مایع به ارزش ۸۸ میلیون دلار از استان مرکزی صادر شده است.

وی بیان کرد: ۱۰ فقره پرونده قاچاق مشتقات نفتی در پنج ماه اول امسال در استان مرکزی تشکیل شده که بیشتر آنها در شهرستان ساوه است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: ۵۲ شرکت در شهرستان ساوه در بحث مشتقات نفتی فعالیت دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی هم در این نشست گفت: نیاز است در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز واحدهای پیشگیرانه تقویت شود و نیروی انسانی بیشتری به کار گرفته شود.

محسن اکبری افزود: هر نوع کشفیات کالای قاچاق باید بلافاصله تحویل اموال تملیکی شود.

در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، مسایل و مشکلات این بخش در شهرستان ساوه به صورت ویژه بحث و بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha