۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85598294
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

سه میلیون متر مکعب آب باران در سد بوستان ذخیره‌سازی شد
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: بارندگی متناوب ۲ شبانه روز اخیر و جاری‌شدن رواناب در حوضه‌های آبریز بالادست، سه میلیون مترمکعب آب وارد مخزن سد بوستان کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، موسی برزگر روز دوشنبه اظهار کرد: مخزن سد بوستان در ۲۲ شهریور، ۱۹ درصد ذخیره آبی داشت که این رقم به بیش از ۲۹ درصد رسیده است.

سد بوستان با ظرفیت کنونی ذخیره‌سازی ۳۶ میلیون متر مکعب آب، از نوع خاکی همگن در ۱۰ کیلومتری شمال شهر کلاله در استان گلستان است که بر روی رودخانه گرگانرود قرار دارد.

برزگر در خصوص وضعیت آبگیری سایر سدهای استان، گفت: مجموعه تالاب‌ها و تالاب سدهای استان نیز طبق برنامه در حال آبگیری است که اکنون ۳۱.۵ میلیون متر مکعب معادل ۱۳ درصد ظرفیت کل مخزن سدهای استان آبگیری شده که در زمان مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب معادل چهار درصد بود.

پیشتر امان‌محمد کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان در گزارشی به ایرنا اعلام کرده که ناپایداری هوای استان تا عصر سه‌شنبه فروکش خواهد کرد و سپس تا اوایل هفته آینده، شاهد جو ناپایدار در مناطق کوهستانی خواهیم بود.

گلستان دارای تنوع اقلیمی از نیمه مرطوب معتدل تا نیمه‌خشک و خشک و گرم و سرد است که بارندگی آن متغیر و موقعیت طبیعی استان شامل کوهستان‌های مرتفع، دشت هموار، مناطق پست، شوره‌زار، جنگل، مرتع و دریاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha