همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

تهران- ایرنا- دارنده ۲ نشان نقره پارالمپیک پاریس از رویاهای خود برای فتح سکوی نخستین بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان سخن به میان آورد.

به گزارش ایرنا، فاطمه همتی با کسب ۲ مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس یکی از موفق‌ترین نفرات کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها بود دختری که از تبریز گام به ورزش گذاشته و به مانند هر پرشور دیگری طرفدار سرسخت تیم تراکتور است. او از جمله ورزشکارانی به شمار می‌رود که در کنار تیراندازی رشته‌هایی مانند شنا و اسکیت را نیز دنبال خواهد کرد.

درخشش فاطمه همتی در پاریس بهانه‌ای شد تا خبرنگار ایرنا پای سخنان این شیر دختر آذری بنشیند.

متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است؛

همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/ می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

فاطمه همتی پدیده کاروان ورزشی ایران بود راز موفقیت شما در پاریس چه بود؟

زمان اعزام به پارالمپیک پاریس کمتر به سطح رقابت‌ها و جو مسابقات فکر می‌کردم اما واقعا شرایط بسیار متفاوت از هر رقابت دیگری بود. من در ذهن خود ۲ طلا را متصور بودم اما شرایط رقابت و بدنی من به گونه‌ای شد که به ۲ نقره بسنده کردم. حریفان بسیار قوی بودند و در فینال انفرادی نیز رقابت سختی با حریف ترکیه‌ای داشتم.

یعنی مصدوم بودید؟

در دهکده با یک مصدومیت جزئی مواجه شدم که بخشی از انرژی من را گرفت. با کمک پزشکان کاروان موفق به حضور در مسابقه شدم و خدا را شاکرم که دست خالی پاریس را ترک نکردم. امیدوارم بتوانم در آینده کیفیت مدال خود را نیز بهبود ببخشم.

همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/ می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

پس برای لس‌انجلس برنامه دارید؟

هر چند که پیش‌بینی فردا برای هر ورزشکاری سخت است اما من برای کسب مدال طلا برنامه لازم را دارم و امیدوارم در پارالمپیک ۲۰۲۸ نیز بتوانم کیفیت مدالی خود را بهبود ببخشم. در چند ماه گذشته کلاس‌بندی و سهمیه برای حضور در المپیک گرفتم و در چهار سال آینده نهایت تلاش خود را برای قدرتنمایی در لس آنجلس انجام خواهم داد.

شاید هم مانند زهرا نعمتی بتوانی چند طلا کسب کنید؟

رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست. وی اسطوره این رشته است و در سه المپیک اجازه نفس کشیدن به کسی را نداد. زهرا در پاریس کنار ما بود و بسیار کمک کرد. او یکی از بزرگان جهان این رشته به شمار می‌رود.

همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/ می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

غیر از تیراندازی با کمان رشته دیگر را هم دنبال می‌کنید؟

علاقمند به ورزش هستم و رشته هایی مانند شنا و اسکیت را دنبال خواهم کرد اما تمرکز اصلی من بر روی رشته تیروکمان است تا بتوانم به نهایت موفقیت این رشته در سطح جهان و المپیک برسم. در کنار ورزش به فوتبال علاقمند هستم و مانند هر تبریزی پرشوری طرفدار تیم تراکتورسازی هستم و به تیم‌های دیگر نیز کاری ندارم.

نهایت این رشته مدال المپیک است که کسب کردید. هدف دیگر هم دارید؟

رنگ مدال برای من بسیار مهم است و می‌خواهم مدال نقره را در مسابقات جهانی و پارالمپیک به طلا تبدیل کنم و چند دوره بتوانم مقتدرانه به عنوان قهرمانی برسم امیدوارم این هدف من محقق شود. تا پیش از آوردگاه لُس‌انجلس مسابقات کاپ آسیا و بازی‌های آسیایی در دستور کار داریم. من در هانگژو به خاطر عدم کلاس‌بندی نتوانستم شرکت کنم اما در دوره بعد مشکلی ندارم.

همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/ می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

کسب ۲ مدال پاداش خوبی را برای خانم همتی به همراه داشت.

پاداش پای سکو توسط کمیته ملی پارالمپیک پرداخت شد. پاداش مدال انفرادی من کامل بود اما مدال دوم چند بند و تبصره دارد. مدال تیمی است و پاداش کامل به آن نخواهد رسید. همچنین مدال دوم است که میزان پاداش آن کمتر از مدال اول است. قرار است یک پاداش نیز توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت شود که زمان آن مشخص نیست.

در کنار ورزش درس هم ادامه می‌دهید؟

بله من دانشجوی ترم پنج رشته گرافیک هستم و یکی از اولویت‌های زندگیم ادامه تحصیلات است.

ارتباطی هم بین تیروکمان و گرافیک وجود دارد؟

نه متاسفانه هیچ ربطی به هم ندارند اما همچنان که موفقیت در ورزش اولویتم است ادامه تحصیل و پیشرفت نیز در دستور کار قرار دادم.

همتی:رسیدن به زهرا نعمتی کار هر کسی نیست/ می‌خواهم نقره‌ام را در لس‌آنجلس به طلا تبدیل کنم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha