۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85598348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتراف ژنرال صهیونیست به شکست دکترین امنیتی بن‌گورین در عملیات طوفان‌الاقصی

تهران-ایرنا- یک ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که دکترین امنیتی حاکم بر این رژیم، دیگر در مقابل مقاومت فلسطین کارایی ندارد و خواهان تغییر آن شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی (سما)، ژنرال «اسحاق بریک» درباره دلایل شکست رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) گفت: دلیل شکست اسرائیل این بود که در دو دهه گذشته، فرماندهان ارتش با این تصور که دیگر با مصر و اردن در صلح هستیم و جنگ بزرگی رخ نخواهد داد، ارتش را کوچک کردند.

این مقام صهیونیست، کوچک سازی شدید نیروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر را یکی از دلایل تضعیف این ارتش عنوان کرد و گفت: ارتش در حالی کوچک‌سازی شد که دشمنان ما با زرادخانه ای از ۲۵۰ هزار موشک، گلوله توپ و پهپاد، ما را محاصره کرده بودند.

ژنرال بریک با یادآوری این موضوع که رژیم صهیونیستی همچنان در چارچوب دکترین امنیتی «دیوید بن گورین» اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دهه ۱۹۵۰ میلادی حرکت می کند، گفت: دکترین امنیتی اسرائیل باید تغییر کند تا بتواند در جنگ های آینده پیروز شود.

وی، مقامات ارتش رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته را به خاطر بی توجهی به تغییرات امنیتی در مرزهای این رژیم و شکست از مقاومت لبنان و فلسطین، کودن، متکبر، سهل انگار و بی مسئولیت اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، دکترین امنیتی بن گورین براین اساس استوار بود که رژیم صهیونیستی به دلیل نداشتن «عمق راهبردی» و «جغرافیای محدود»، نمی تواند بر دشمنانش پیروز شود، بنابراین فقط باید برای عقب راندن آنها از مرزهایش تلاش کند. جنگیدن در زمین دشمن نیز، از دیگر اصول این دکترین امنیتی است.

شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه از حزب الله لبنان و اکنون شکست از مقاومت فلسطین در غزه در عملیات طوفان الاقصی، دکترین امنیتی بن گورین را زیرسئوال برده است.

رژیم صهیونیستی باوجود نزدیک به یکسال جنایت در نوار غزه، هنوز نتوانسته اهداف جنگ مبنی بر نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیست را تحقق بخشد.

رژیم اشغالگر علاوه بر غزه، با ناامنی در مرزهای شمالی خود نیز روبه روست. حملات حزب الله لبنان موجب فرار هزاران صهیونیست ساکن شمال سرزمین های اشغالی از این مناطق شده است.

رژیم صهیونیستی در آستانه سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، در استیصال کامل قرار دارد و محور مقاومت از یمن تا سوریه و عراق، این رژیم را به لحاظ نظامی تحت فشار قرار داده اند تا به جنایاتش در غزه پایان دهد.

رژیم اشغالگر از زمان شروع جنگ علیه غزه تاکنون، بیش از ۴۱ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است که بیشتر آنها زن و کودک بوده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha