مدیرکل گمرک: استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان کرمانشاه ضروری است

کرمانشاه - ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه، استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان کرمانشاه را مطالبه جدی گمرکات استان از دستگاه‌های متولی اعلام کرد و گفت: آزمایشگاه در مرزهای استان جهت نمونه‌گیری کالاهای صادراتی به ویژه مشتقات نفتی صادراتی یکی از نیازهای ضروری است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «علی‌اصغر عباس‌زاده» در جلسه ای با حضور سرپرست معاونت کیفیت سازمان ملی استاندارد و مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، مدیرعامل شرکت بازرسی مهندسی و صنعتی ایران و مدیران گمرکات پرویزخان و خسروی با تاکید بر عدم ایستایی کالاهای صادراتی در مرز و لزوم تسریع در صادرات آن، وجود آزمایشگاه های مورد تائید سازمان استاندارد در مرزهای استان را حائز اهمیت خواند و افزود: استقرار آزمایشگاه استاندارد به تسریع صادرات از مرزهای استان کمک می‌کند.

وی زمان بر بودن پاسخ دهی در خصوص تعیین ماهیت نمونه های ارسالی را از مشکلات موجود در توسعه تجارت استان دانست و گفت: این کمبود منجر به توقف و ایستایی کالاهای تجاری در مرزهای استان خواهد شد.

عباس‌زاده استفاده از ظرفیت آزمایشگاه‌های مورد تائید سازمان استاندارد در مرزهای استان را راهکاری جهت سرعت دهی ارسال کالاهای صادراتی بیان کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی بین حاضران، در خصوص چگونگی استقرار آزمایشگاه در مرزهای استان و همچنین شیوه نمونه برداری کالاهای صادراتی و تعیین ماهیت مشتقات نفتی و کامپاند مواردی مصوب شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha