پای گشت ارشاد هم به نشست رئیس‌جمهور باز شد/تسلط پزشکیان به زبان انگلیسی

تهران- ایرنا- نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نخستین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌ دولت چهاردهم با رسانه‌های داخلی و خارجی که از ساعت ۱۵ امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

- مطابق نشست‌های خبری رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه، عکاسان و خبرنگاران از ساعاتی قبل برای تحویل تجهیزات و هماهنگی حضور در محل سالن اجلاس سران حاضر شدند.

پای گشت ارشاد هم به نشست رئیس‌جمهور باز شد/تسلط پزشکیان به زبان انگلیسی

- در این نشست وزرا نیز رئیس‌جمهور را همراهی می‌کردند، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، احمد میدری وزیر جهاد کشاورزی، سیدمحمد اتابک وزیر صمت، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمد جعفر قائم پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، محسن حاجی میرزایی مسئول دفتر رئیس‌جمهور و همچنین الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در سالن کنفرانس خبری رئیس‌جمهور حاضر بودند.

- در پس زمینه محل نشستن رئیس‌جمهور، بنری نصب شده بود که در قسمت راست و بالای آن تصویری از مقام معظم رهبری و شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» به چشم می‌خورد.

گردنم را در گرو وعده‌هایم می گذارم

- سمت چپ بنر نیز عکس امام خمینی (ره) و نقل قولی از بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به چشم می‌خورد: «وحدت کلمه رمز پیروزی».

- قله دماوند و پرچم ایران و خطبه ۱۶ نهج البلاغه که یکی از کلیدی‌ترین جملات رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شد، تحت عنوان «گردنم را در گرو وعده‌هایم می گذارم» در این بنر طراحی و جای گذاری شده است.

- این نشست خبری مفصل ترین نشست یک رئیس جمهور با خبرنگاران بود و پزشکیان به ۳۰ سوال خبرنگاران به مدت بیش از ۲ ساعت و نیم پاسخ داد.

- اتاقی برای ثبت سوالات خبرنگاران از طریق سیستم، در محل نشست طراحی شد که ساعتی قبل از آغاز نشست مجوز ورود و آغاز فرآیند ثبت سوال به خبرنگاران رسانه‌ها داده شد.

- نخستین گفت‌وگوی رودرروی رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه با اجرای «هادی حیدری» کاریکاتوریست و روزنامه نگار شناخته‌ شده انجام شد و در ابتدای مراسم «سید مهدی طباطبایی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی رئیس‌جمهور به ارائه گزارشی از روند برگزاری و اجرای این نشست پرداخت.

می‌خوای ترجمه کنی؟ خُب بکن!

- دکتر پزشکیان در واکنشی جالب قصد داشت به سرعت به سوال انگلیسی خبرنگار شبکه «سی. سی. تی. وی» چین پاسخ دهد، هنگامی که متوجه شد مترجم قصد ترجمه سوال از زبان انگلیسی به فارسی را دارد، با لبخند گفت: می‌خواهی ترجمه کنی؟ خب بکن! این صراحت و تسلط رئیس‌جمهور به زبان انگلیسی با تشویق و هیجان سایر خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس مواجه شد.

- در ادامه مجری برنامه از رئیس‌جمهور خواست پاسخ کوتاه دهد که پزشکیان در پاسخ گفت: پاسخ‌های کوتاه! مشکلات مملکت را می‌خواهید در یک دقیقه جواب بدهم.

- پزشکیان در مورد برخی انتصاب‌ها در دولت گفت: قرار نیست به خاطر اشتباه افراد را کنار بگذاریم. یکی در گذشته براساس نگاهی که شما دارید موضعی داشت، چطور می‌توانیم وفاق کنیم و وحدت داشته باشیم؟ می‌دانید برای نمایندگی من را رد کرده بودند؛ عدم التزام به جمهوری اسلامی!

پزشکیان: صدا هست سیما نیست

نکته جالب اینکه قرعه در آخرین لحظات نشست به نام صدا و سیما افتاد و هنگامی که مجری خواهان حضور صدا و سیما پشت تریبون شد، خبرنگار با کمی تاخیر رسید که مجری گفت صدا و سیما دیر می‌رسد.

خبرنگار صدا و سیما در واکنش به صحبت‌های مجری گفت: از قبل نگفتن که نوبت ماست که مجری در پاسخ گفت: خواستیم امتحانتان کنیم. پزشکیان هم به شوخی گفت: صدا هست، سیما نیست.

پای گشت ارشاد هم به نشست رئیس‌جمهور باز شد/تسلط پزشکیان به زبان انگلیسی

پای گشت ارشاد به نشست رئیس جمهور باز شد

در جریان نخستین نشست خبری رئیس دولتِ چهاردهم، وقتی نوبت به خبرنگار اندیشه پویا رسید، او ابتدا خطاب به پزشکیان گفت: من برای رسیدن به اینجا کوچه پس کوچه‌های زیادی را جا به جا کردم که گشت ارشاد من را نبیند، رئیس جمهور هم گفت: بازم گشت ارشاد اذیت می‌کند؛ قرار نبود اذیت کنند. پیگیری می‌کنیم ادامه ندهند.

دکتر پزشکیان پاسخ جالبی هم به چگونگی تامین هزینه‌های تبلیغات ستادهایش در انتخابات ریاست جمهوری داد و گفت: من اصلاً پول نداشتم که برای ستاد خرج کنم؛ خودم هم نمی‌دانم چطوری شد که اینجوری شد. عده‌ای می‌خواستند پول قرض بدهند که ما قبول نکردیم.

مجری اعلام کرد خبرنگارانی که قرعه به نامشان نیافتاد پاسخ‌های آنها به صورت مکتوب در اختیارشان قرار داده می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه دیگر این نشست این بود که ۲ تن از فیلمبرداران حاضر در این نشست از بانوان جوان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha