۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85598415
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گیلان خنک و بارانی می‌شود

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 85598415
گیلان خنک و بارانی می‌شود

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی برای شرایط آب و هوایی پیش رو در استان اعلام کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی از بعدازظهر روز سه‌شنبه(فردا) با ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

سمانه نگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی برای امروز نشانگر جوی غالبا پایدار در گیلان است اما از عصر فردا به تدریج با نفوذ سامانه بارشی و خنک به منطقه، شرایط برای ابرناکی، مه آلودبودن هوا، کاهش نسبی دما و وزش باد در برخی مناطق شدید، بعضی نقاط بارندگی گاه رگباری و شدید و رعد و برق تا پایان هفته فراهم است.

وی عنوان کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه و نیز روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی و تشدید ناپایداری‌ها؛ بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار است و در برخی مناطق استان گاه خیلی شدید پیش بینی شده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی افزود: پرهیز از هرگونه تردد و توقف، اسکان و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، پناهگیری در مکان‌های امن و سرپوشیده بهنگام وقوع رعد و برق از جمله ضرورت های مورد تاکید است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب بینی شده‌است، اضافه کرد: دیلمان با ۹ درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا با ۳۱ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

آسمان گیلان هم اینک صاف تا نیمه ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha