۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85598832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ایجاد اتاق تعاون در سبزوار منجر به بالندگی تعاونی‌ها می‌شود

سبزوار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: تعاونی‌ها از ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان به شمار می‌روند و راه‌اندازی اتاق تعاون به عنوان نیاز ضروری منجر به بالندگی این بخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین ابراهیمی کردیانی دوشنبه‌شب در آیین قدردانی از تعاونی های برتر سبزوار، افزود: سبزوار بیش از ۱۰ درصد تعاونی های خراسان رضوی را دارد لذا برای کمک به توانمندسازی تعاونی ها در بخش های مختلف، ایجاد اتاق تعاون در سبزوار ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: تشکیل اتاق تعاون به طور یقین، توسعه تعاونی ها در ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی را رقم می زند و نیز از این طریق گشایشی در حوزه شیوه نامه ها، اختیارات و بسترهای قانونی برای تعاونی های منطقه فراهم می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: اتاق تعاون همچنین زمینه تقویت همبستگی و مشارکت عمومی شرکت های تعاونی را به منظور دستیابی به اهداف مورد توجه را فراهم می سازد.

ابراهیمی افزود: تعاونی ها از بارزترین نمادهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد هستند و تبلور این مشارکت و استفاده از این ظرفیت عمومی در تعاونن ها متجلی شده است.

وی تصریح کرد: در کنار سفارش دین مبین اسلام به حوزه تعاون، همکاری و مشارکت، راهکار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از بستر مشارکت حداکثری می گذرد که تبلور این مشارکت مردمی در حوزه تعاونی ها است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در شعارهای سال با مضامین اقتصادی و نیز مشارکت مردمی، تعاونی ها نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال پایدار ایفا می کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به نقش تعاونی های شهرستان سبزوار در حوزه تولید و پایداری اشتغال، گفت: برخی از تعاونی های سبزوار در عرصه ملی نیز نقش آفرینی می کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه تعاونی های مرتبط نباید نسبت به هم نگاه منفی داشته باشند، گفت: با ایجاد ظرفیت های پایدار و حذف رقابت های منفی، زمینه شکوفایی بیشتر تعاونی ها فراهم می شود.

در پایان این آیین از تعاونی های برتر شهرستان سبزوار در حوزه های مختلف قدردانی شد.

اکنون ۷۷۸ شرکت تعاونی در سبزوار در بخش‌های خدماتی، توزیعی، تولیدی، فرش، مسکن، مصرف، صنعتی و کشاورزی فعالیت دارند و از این طریق برای بیش از ۱۳ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha