چهره های شاخص دفاع مقدس در استان‌ها به نسل نو معرفی شوند

همدان- ایرنا- جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: چهره های شاخص دوران هشت سال دفاع مقدس باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نو معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حمیدرضا سهیلی روز سه شنبه در جمع نیروهای تیپ ۳۱۶ زرهی همدان به مناسب هفته دفاع مقدس اظهار کرد: باید فهرستی از چهره های ماندگار و شاخص دوران دفاع مقدس و دفاع از وطن تهیه و به مردم معرفی شوند.

سرهنگ سهیلی خاطرنشان کرد: همزمان رزمندگان اقدام به تهیه و انتشار خاطرات چهره های ماندگار هشت سال جنگ تحمیلی و بیان خاطره از رشادت و دلاورمردی های این عزیزان به ویژه برای نسل جدید کنند.

وی افزود: گردآوری اطلاعات و خاطرات رزمندگان و چهره های شاخص دفاع مقدس ماموریتی است که فرمانده معظم کل قوا تکلیف کرده تا با این شیوه بتوان در راستای جهاد تبیین و انتقال حس وطن دوستی قدم برداشت.

جانشین حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید، ازخود شهادت کمتر نیست" تلاش در راستای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان را جهاد دانست و فرصت خدمت به شهدا را به خصوص در هفته دفاع مقدس غنیمتی با ارزش برشمرد.

سرهنگ سهیلی افزود: یک نمونه از چهره شاخص دفاع مقدس شهید «امان اللهی" است که باید با بیان فعالیت های او و زندگینامه این شهید در راستای جهاد تبیین و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ثابت کنیم که سرباز انقلاب در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب با کسی مصالحه نمی‌کند.

وی افزود: شهید امان اللهی هر آنچه از دین و مکتب مبین اسلام فرا گرفته بود در زندگی پیاده کرد و این کار او درسی بزرگ برای ما است.

جانشین حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش یادآوری کرد: امان اللهی به عنوان فرزند شهید، انوار رزمندگی در راه خدا، جانبازی، آزادگی و شهادت را در سیمای خود داشت و تا آخرین لحظه حضور در این دنیای خاکی، سربازی در راه وطن و ارمان های انقلاب اسلامی را کسوت و مرامش بود.

سرهنگ سهیلی اضافه کرد: این شهید از خدا می خواهد به جای سربار ، سرباز بماند، او کسی است که پس از شهادت نیز با اهدای اعضای بدن به بیماران نیازمند، به جامعه حیات می‌بخشد و از سیره شهیدان تابلوی زیبایی را برای نمایش دادن عظمت انسان خلق می‌کند.

وی همچنین گفت: این شهید ولامقام با حضور در سنگرهای مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و ایجاد وحدت در بین نیروهای انقلاب چه شیعه و سنی، عامل اتحاد در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل بود.
استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha