۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85598884
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸۲۰ دانش آموز زنجانی همیار طبیعت هستند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ معلم و یک هزار و ۸۲۰ دانش‌آموز همیار طبیعت هستند و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی ایفا می‌کنند.

رسول قره بیگلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:امروزه با توجه به توسعه صنعتی و زندگی ماشینی باید فرهنگ صیانت از منابع طبیعی بیش از گذشته ترویج شود که اقدام به این مهم در مدارس به ویژه از مقطع ابتدایی تاثیر بسیار زیادی بر نسل جوان دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی در این زمینه در اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام می‌شود، گفت: حفاظت از منابع طبیعی یک بینش و طرز تفکر است که از کودکی باید شکل بگیرد.

قره‌بیگلی اظهار داشت: در طرح‌های گوناگون اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری که طی سال تحصیلی اجرا می‌شود، دانش آموزان با مراحل کاشت درخت و نحوه نگهداری آن آشنا می‌شوند و با دیدن تلاش‌ها و زمانی که صرف رشد درخت می‌شود، از طبیعت محافظت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین به این دانش آموزان، کارت عضویت "همیار طبیعت" اعطا می شود تا به عنوان یک عضو افتخاری علاوه بر ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها، هرگونه تخلف در این زمینه یا تخریب و تصرف عرصه های طبیعی را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت گزارش کنند.

این مسوول خاطر نشان کرد:در دین مقدس اسلام و همچنین در فرهنگ ایرانی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی تاکید شده که نمونه شاخص آن فرهنگ درختکاری به عنوان نمادی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

از مساحت کل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار استان زنجان مقدار یک میلیون و ۶۲ هزار هکتار اراضی ملی است.

طبق قانون وظیفه نگهداری از این اراضی برعهده اداره کل منابع طبیعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha