وحدت شیعه و سنی، سپر مستحکم مسلمانان در مقابل توطئه‌های روزافزون دشمن است

 ارومیه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت روزافزون شیعه و سنی هراس و نگرانی دشمنان اسلام را مضاعف می کند و سپر مستحکم مسلمانان در مقابل توطئه‌های روزافزون دشمن است.

آیت الله عسگر دیرباز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دشمنان دین اسلام تلاش دارند با تقویت شبکه های تبلیغاتی خود، وحدت مسلمانان را هدف قرار داده و انسجام آنها را برهم زنند.

وی به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر شیعه و سنی است و برنامه هایی که طی این هفته برگزار می شود زمینه نزدیکی و انسجام بیشتر اهل تشیع و تسنن را بیشتر کرده و صمیمیت میان آنها را دو چندان می کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به مولفه های افزایش وحدت بین مسلمانان اشاره کرد و افزود: پرهیز از رفتارهای اهانت آمیز، احترام گذاشتن به یکدیگر و برگزاری نشست ها و گفت وگو های صمیمانه پیرامون مسایل مختلف از جمله عواملی است که می تواند باعث تقویت هرچه بیشتر وحدت بین شیعه و سنی شود.

آیت الله دیرباز اظهار کرد: همچنین توجه داشتن به اهداف مشترک و معتقد به این مهم بودن که می خواهیم کشوری مستقل داشته باشیم و زندگی مان توام با عزت باشد و در برابر ظالمان یکپارچه بایستیم از دیگر مولفه هایی است که رعایت و محور قرار دادن آنها موجب استحکام بیشتر پایه های وحدت و همدلی شیعه و سنی می شود.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی درکشور روز به روز بیشتر می شود، افزود: این اتفاق حاصل ابتکار ماندگار امام راحل است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علاقه مندی به پیشرفت ایران اسلامی دیگر مولفه وحدت است و می توان حول این محور اساسی نیز، زمینه همدلی و اتحاد روزافزون ملت ایران را فراهم کرد.

وی تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب را هم مهمترین عامل وحدت در بین ملت مسلمانان و ملت ایران عنوان کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره ملت مسلمان ایران را از تفرقه دور ساخته و به آنان ثابت کرده است که روح حاکم بر دنیای غرب، تفرقه افکنی است.

به گزارش ایرنا، با تدبیر و درایت معمار کبیر انقلاب امام از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است. هفته وحدت از روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول و سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) به روایت اهل تسنن آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha