سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری در مشهد گشایش یافت

مشهد- ایرنا- سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری با محوریت "کرامت مادری" و با شعار "کرامت ماما، کرامت مادر" امروز بیست و هفتم شهریور ماه با حضور ۱۱ سخنران بین المللی و به صورت برخط، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری روز سه شنبه در افتتاحیه این کنگره گفت: این کنگره به مدت سه روز از هشت صبح تا ساعت ۱۶ در تاریخ ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه برگزار می‌شود که در این کنگره ۹ پنل تخصصی و بیش از ۴۰ سخنرانی ارائه خواهد شد.

دکتر حمیدرضا قربان زاده افزود: در مدت زمان فراخوان این کنگره، ۲۵۶ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از مجموع آن ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۰۶ مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشایندسازی بارداری و زایمان، قصور مامایی از دیدگاه اخلاق حرفه‌ای، تعاملات و کار تیمی در کرامت مادری، حقوق و خدمات کرامت محور، مدل‌های مراقبت ماما محور، قوانین و سیاست های ارائه خدمات مادری، مراقبت مادری شوق فرزندآوری، فرزندآوری تکریم خانواده و والدین از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌رود.

سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری در مشهد گشایش یافت

رییس سومین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری با اشاره به این که مهمانان ویژه این کنگره، مسوولان بورد گروه مامایی و رییس اداره مامایی وزارت بهداشت هستند گفت: علاوه بر این از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تبریز، رشت و شاهرود نیز به کنگره دعوت شده است.

قربان زاده افزود: همچنین در این کنگره ۱۱ سخنران خارجی از کشورهای استرالیا، ترکیه، انگلستان، سوئد و عمان به صورت بر خط و زنده حضور دارند.

وی در خصوص امتیاز بازآموزی این کنگره اظهار کرد: مجوز بازآموزی برای رشته‌های مرتبط با مامایی از جمله در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مامایی، ارشد مشاوره در مامایی، دکتری بهداشت باروری و دکتری تولید مثل ۱۰.۲۵ امتیاز بازآموزی از سوی مرکز آموزش مداوم کشوری در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بین المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و دومین کنگره اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در تهران برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha