۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85598964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای ایلام؛ تحقق آرزویی دیرین

ایلام - ایرنا - گازررسانی به تمامی شهرهای ایلام و روشن‌شدن مشعل گاز در حالی نور امید را در دل مردم این استان مرزی روشن کرد که این خطه از ایران اسلامی، آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور بود، اما هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای آن از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رشد و توسعه هر منطقه به خصوص روستاهای محروم و کم‌برخوردار مستلزم تامین زیرساخت‌های لازم، تلاش در جهت ایجاد انگیزه برای ماندگاری جمعیت به خصوص جمعیت جوان، کارآفرینی و فراهم کردن بسترهای اشتغال و ترغیب سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع مختلف از جمله کارگاه‌های تولیدی و صنایع تبدیلی است که گازرسانی یکی از این زیرساخت‌های مهم و غیرقابل چشم پوشی در این خصوص محسوب می‌شود.

اجرای عملیات گازرسانی در استان مرزی ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و به لحاظ زمین‌شناسی خاص و کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیرها در کنار هزینه بالای اجرای پروژه‌ها در این مناطق، با چالش‌هایی روبرو بود که به همت گازرسانان، یکی پس از دیگری رفع شده و شعله‌های امید را با تدبیر خود در خانه‌های مردم فروزان کرده‌اند.

در واقع ایلام را باید در زمره آخرین استان‌هایی قرار داد که ساکنانش از نعمت گاز لوله کشی برخوردار شدند چراکه تا اواسط دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ مردم نقاط مختلف استان با وجود بهره‌مندی از ذخایر عظیم گاز طبیعی اما گاز مورد نیاز مصرف خانگی خود را از طریق سیلندرهای گاز تهیه می‌کردند.

تا اینکه بعد از گذشت دهه ها رنج و مرارت تامین گاز از طریق سیلندرها که سختی‌ها و چالش‌های خاص خود را داشت، لوله کشی گاز وارد استان شد و ساکنان این دیار از این نعمت بهره مند و از دردسرهای تامین گاز با سیلندر آسوده شدند.

ایلام استانی سبز از لحاظ توسعه گازرسانی

گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای ایلام؛ تحقق آرزویی دیرین

افروختن مشعل گاز در روستاهای دورافتاده از مهم‌ترین اقدامات مهم و قابل توجه در سطح شهرها و روستاهای استان مرزی ایلام است به طوری که ضریب نفوذ گاز در بخش روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به ۹۹ درصد رسیده و تمامی شهرهای آن نیز از نعمت گاز برخودار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: هم اکنون ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که از این تعداد ۸۵ روستا و یک شهر در طول سه سال گذشته از نعمت گاز برخوردار شدند.

"محمود کشاورز" با اشاره به اینکه این استان در سال گذشته به مناطق سبز کشور از لحاظ توسعه سرانه گازرسانی رسید، بیان کرد: هم اکنون ۲۶ شهر استان ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل روستاهای ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد ۵۸۷ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: تعداد روستاهای فاقد توجیه گازرسانی در اقصی نقاط استان در مجموع ۵۰ روستا است که به دلیل شرایط خاص از جمله اینکه دارای کد روستا بوده ولی خالی از سکنه هستند و یا صعب العبور بودن، جمعیت کمتر از پنج خانوار و غیره از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی، فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

هیچ روستای دارای قابلیت گازرسانی در ایلام نداریم

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۲ روستا در اقصی نقاط استان گازدار شده است، یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد روستا ۷۸۰ خانوار با جمعیتی بیش از سه هزار و ۵۲۶ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و در پایان سال گذشته گازرسانی در مناطق شهری و روستاهای دارای قابلیت گازرسانی به اتمام رسیده است.

گاز مهم‌ترین منشاء توسعه در ایلام/یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی گازدار شدند

گازرسانی به ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای ایلام؛ تحقق آرزویی دیرین

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در جهت تحقق نامگذاری سال و توجه به تولید بیش از ۱۲۴ صنایع مختلف در اقصی نقاط استان در سال گذشته گازدار شده است، گفت: به منظور تحقق نامگذاری سال در جهت رونق تولید و اشتغار پایدار و توجه به صنایع، این مجموعه در سال گذشته به صنایع تولیدی از لحاظ گازرسانی توجه ویژه‌ای داشته است.

به گفته کشاورز، از ابتدای شروع گازرسانی تاکنون یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و اقتصادی در اقصی نقاط استان ایلام گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است که شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق مختلف استان موفق بوده است، تاکید کرد: به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه ‌یافته روستایی استان و توزیع عادلانه امکانات در همه مناطق و همچنین خدمات‌ دهی به صنایع موجود و توسعه و گسترش صنایع جدید در راستای ایجاد اشتغال پایدار، اقدامات قابل قبولی در حوزه گازرسانی توسط این شرکت انجام شده است.

بیش از ۲۱۸ هزار مشترک در ایلام از گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: جذب ۲۱۸ هزارو ۵۹ مشترک در مناطق مختلف شهری و روستایی، ایجاد پنج هزارو ۹۵۸ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع، گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG، نصب و راه‌اندازی ۲۸۹ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی در اقصی نقاط استان، گازرسانی به یک هزار و ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی تنها بخشی از عملکرد این شرکت از ابتدای شروع به کار گازرسانی به استان از ابتدا تاکنون بوده است.

کشاورز با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون، بیش از ۱۳۱ هزارو ۶۱۹ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌ است، افزود: هم اکنون تمامی مناطق شهری و روستایی دارای قابلیت گازرسانی از نعمت گاز برخوردار هستند.

تحقق کامل گازرسانی در حوزه مسولیت های اجتماعی استان ایلام

کشاورز افزود: شرکت گاز استان ایلام در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را به صورت رایگان انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این شرکت حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده است، تاکید کرد: نقش بی‌بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر به سزایی دارد.

تمامی خدمات مشترکان گاز ایلام الکترونیکی انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی خدمات این شرکت به مشترکین با تکمیل زیرساخت‌های فنی به صورت الکترونیکی ارائه می شود، افزود: این مجموعه به عنوان اولین شرکت گاز استانی و به صورت پایلوت در سطح کشور آمادگی لازم را دارد تمامی خدمات خود را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور مردم به محیط اداری انجام دهد.

کشاورز گفت: در سال گذشته تاکنون با همکاری خوب مردم فهیم و با فرهنگ استان و همچنین زحمات همکاران ما در گاز استان تاکنون هیچ مشکلی در تامین گاز مردم عزیز استان وجود نداشته است.

به گزارش ایرنا، استان مرزی ایلام دارای ۱۲ شهرستان و ۲۷ شهر است و شهرستان ایلام پرجمعیت‌ترین شهرستان این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha