۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85598992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ نیاز فناورانه صنایع دستی خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: ۱۴ نیاز فناورانه در حوزه صنایع دستی خلاق روستایی این استان شناسایی شد که این نیازها در سامانه جامعه نان به ثبت رسیده است.

محمدرضا قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این نیازهای فناورانه و خلاقانه در حوزه صنایع دستی خلاق روستایی که توسط صاحبان اندیشه، نخبگان، ایده پردازان و صنعتگران استان ارایه شده است ۱۱ نیاز امروز در رویداد تانای صنایع دستی خلاق روستایی ارایه شد.

وی افزود: هشتمین رویداد تانای استان و اولین رویداد تانا صنایع دستی خلاق روستایی امروز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی محورهای این همایش را ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان استان، ایچاد پلتفرم فروش و بازار یابی، واکاوی و تحلیل ساختاری موانع صادرات ، طراحی و تولید محتوای بصری، بسته بندی خلاقانه ، بررسی ایجاد زنجیره ارزش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، احیای صنایع دستی منسوخ شده و بررسی موانع و مشکلات تولید مواد اولیه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برخی از طرح های خلاقانه که در این رویداد توسط نخبگان و هنرمندان ارایه شد شامل بسته بندی خلاقانه صنایع دستی و سوغات، احیای صنایع دستی منسوخ شده زیور آلات ترکمنی، بررسی موانع و مشکلات صادرات صنایع دستی و نرم افزارهای بازاریابی گردشگری است.

قربانی خاطرنشان کرد: رویداد تانا در بخش های مختلف در تلاش است تا به ارتقای سطح نوآوری و فناوری در استان کمک کند، در این زمینه استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای رفع نیازمندی‌های در بخش های مختلف پیگیری می شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی اظهار کرد: صنایع و سایر بخش های اقتصادی مشکلات و نیازهای خود را اعلام می کنند و همزمان اشخاص، فناوران و صاحبان ایده می توانند راه حل خود را با مراجعه به سایت پارک علم و فناوری و سامانه نان ارائه دهند.

وی گفت: ایده ها در سامانه نان(https://nan.ac) ثبت خواهد شد که فناوران، ایده پردازان، شرکت های دانش بنیان، اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه ها ایده ها و طرح های خود را برای رفع مشکل ارایه خواهند داد.

اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به ‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

تعداد شرکت های دانش بنیان استان ۱۳۰ مورد است که در مجموع ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی صنایع خلاق، نو آور و فناور هستند.

۳۲ هزار دانشجو در ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی خراسان‌شمالی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha