مدیرکل بیمه سلامت بوشهر: بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال به بیماران خاص پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۲۶۰ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال در ۶ ماه نخست امسال به بیماران خاص و صعب العلاج استان پرداخت شده است.

«داراب بارگاهی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هشت هزار و ۵۳۴ بیمار خاص تا کنون در سطح استان شناسایی شده است.

وی افزود: بیماری‌های دیابت، سرطان، فشارخون بالا، دیالیز و ام اس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: سقف مبلغ قابل پرداخت به مشمولین نیازمند موضوع بند "ز" شیوه نامه اجرای اساسنامه صندوق از ابتدای سال ۱۴۰۳، سالیانه مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده در حالی که این میزان در سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

بارگاهی با اشاره به شکل گیری صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ به عنوان یک مصوبات هیات دولت، عنوان کرد: پوشش بیمه‌ای بسته‌های خدمتی عضو این صندوق از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه ها در بخش های خصوصی و دولتی مطابق با تعرفه های سالانه شورای عالی بیمه است.

وی یادآور شد: بیماران خاص و صعب‌العلاج می توانند با استفاده از سامانه غیرحضوری شهروندی به آدرس csp.ihio.gov.ir از نشان‌دار شدن بیماری خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

۵ درصد از اعتبارات بیمه سلامت بوشهر در «پیشگیری سطح ۴» هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری گفت: متقاضیان می توانند خدمات مورد نیاز را در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد با پوشش ۹۰ درصد تعرفه دولتی و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد خدمات دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب خسارات متفرقه امکان استفاده از پوشش بیمه ای ۹۰ درصدی برای ۶۶ قلم دارو، پوشش بیمه ای هفت قلم تصویربرداری، ۵۶ قلم آزمایش و ۲۹ قلم تجهیزات مرتبط با درمان ناباروری فراهم شده است.

بارگاهی یادآور شد: زوجین نابارور می توانند از ۴۵ کد خدمت جراحی آماده سازی جهت دریافت خدمات درمان ناباروری در کنار پوشش بیمه ای ۱۶ قلم آزمایشات ژنتیک برای افرادی که دچار سقط مکرر شده و صاحب فرزند نشده اند، استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha