۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85599191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان خراسان‌شمالی توزیع شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان توزیع شد.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش هر بسته نوشت افزار را بین چهار تا پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: خیران و نیکوکاران برای تامین بسته ها این نهاد حمایتی را کمک کردند.

وی تصریح کرد: ۸۵۰ دانشجو و ۷۰ طلبه نیز زیر پوشش هستند که این افراد نیز در سرفصل های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از نیکوکاران و خیران خواست تا برای تامین نوشت افزار و پوشاک دانش آموزان و دانشجویان با این نهاد حمایتی مشارکت کنند تصریح کرد: هر قدمی که برای اجرای عدالت آموزشی و ارتقا آینده‌سازان کشور برداشته می‌شود، برای حفظ کرامت دانش آموزان تحت حمایت است.

وی بیان کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان زمینه عدالت آموزشی، تحصیل و رشد استعداد های دانش آموزان را فراهم می کند که بخش زیادی از آسیب های اجتماعی درآینده به خودی خود برطرف خواهد شد.

الهی راد گفت: سال تحصیلی گذشته ۳۸۴ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد در استان به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت‌های ویژه برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: این افراد در زمینه های مختلف علمی، ثبت اختراع، ورزشی و مسابقات قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت کمیته امداد برخوردارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره) خراسان شمالی با بیان اینکه برای جمع آوری کمک های مردمی ۲۵۰ پایگاه دایر است گفت: از مجموع این تعداد ۱۷۰ پایگاه در مراکز نیکوکاری، مابقی در مدارس برخوردار، اداره های کمیته امداد در شهرستان ها، میادین اصلی شهرها و مصلی های نماز جمعه است.

وی راه های مشارکت مردمی را شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با همراهی مردم خیراندیش خراسان شمالی، بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال به صورت نقدی یا غیر نقدی از دانش آموزان کمتر برخوردار حمایت شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha