نماینده ولی فقیه در هرمزگان: تکثر مذاهب و قومیت‌ها در ایران یک ظرفیت است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان، تکثر مذاهب و قومیت‌ها در ایران را یک ظرفیت دانست و گفت: دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا از روی نقطه قوت ایران به آن ضربه بزنند و سعی دارند از ظرفیت قومیت‌های مختلف برای ایجاد اختلاف استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت هفته وحدت در جاسک که با حضور علما و شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی شرق هرمزگان در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، امروز محور وحدت اسلامی و دیده‌بانی بصیر و خبیر هستند و نباید اجازه دهیم دشمن به محور وحدت آسیبی وارد کند؛ ایشان به خوبی توطئه‌ها و مسائل دشمن را رصد می‌کنند و راه‌کارها را به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله وحدت بارها توسط بزرگان اسلام در طول تاریخ مطرح شده است، اظهار کرد: از مکر شیعه و سنی تندرو نباید غافل شد، شناسایی مارهای خوش خط و خال که در صفوف مسلمین رخنه می‌کنند و برای امت اسلامی دایه بالاتر از مادر می‌شوند و به نام اسلام برادر کشی را در جوامع اسلامی راه می‌اندازند، ضروری است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان باتوجه به اینکه شیعه و سنی در استان هرمزگان از سال‌های گذشته با یکدیگر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه، حفظ وحدت حاکم میان مسلمانان و برنامه‌ریزی برای تقویت آن‌ها است که باید به خوبی از سوی علمای اسلام پیگیری شود.

عبادی‌زاده، تشخیص نمود و نماد وحدت و بصیرت مسلمانان را همواره در فتنه‌ها دانست و گفت: مردم شرق هرمزگان با درک صحیحی که از شرایط جامع داشتند، بصیرت خود را در فتنه‌های سال‌های گذشته به نمایش گذاشتند.

تمرکز جهان اسلام بر مساله فلسطین باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: تکثر مذاهب و قومیت‌ها در ایران یک ظرفیت است

وی، قرآن را محور اجتماع در بعد وحدت عنوان و تصریح کرد: جهان اسلام باید تمرکز خود را روی مساله فلسطین بگذارد و برای شکست دشمنان اسلام و انسانیت وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که گفتمان مقاومت در برابر گفتمان سازش قرار گرفته است، گفت: مقاومت تنها راه آزادسازی قبله اول مسلمین است.

مردم محلی باید در روند توسعه مکران سهیم باشند

وی همچنین به توسعه سواحل مکران در شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: مردم محلی باید در روند توسعه مکران سهیم باشند، چرا که توسعه عادلانه و پایدار از طریق مشارکت جوامع محلی در روند توسعه سواحل مکران حاصل خواهد شد.

عبادی‌زاده اظهار کرد: باید اقداماتی انجام شود که در کوتاه مدت و میان مدت مردم از مزایای توسعه سواحل مکران بهره‌مند شوند تا شاهد جلب مشارکت جوامع محلی باشیم.

وی بیان کرد: اگر منافع مردم محلی استان‌های مرتبط با امر توسعه سواحل مکران درنظر گرفته نشود، توسعه پایدار و عادلانه محقق نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha