۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85599203
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85599203
طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان اصفهان ابلاغ شد

اصفهان- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح تفصیلی ۱۸ شهر استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از محمد بنائیان افزود: در حال حاضر استان اصفهان با داشتن ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: طرح‌ تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان اظهار کرد: اکنون ۳۸ طرح تفصیلی در استان ابلاغ شده که ۲۱ طرح مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷، ۶ طرح آماده ابلاغ و طرح ۱۱ در کمیسیون ماده پنج موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده است که فرایند قانونی ابلاغ آنها در دست اقدام قرار دارد.

وی گفت: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان نیز پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده پنج و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی است.

بنائیان با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی ۲ شهر دهق و دستگرد در سالجاری اضافه کرد: طرح تفصیلی ۶ شهر فرخی، کوهپایه، دهاقان، بافران، شهرضا و شاپورآباد در سال ۱۴۰۲، طرح هفت شهرِ پیربکران، داران، سفیدشهر، رضوانشهر، گلشهر، گوگد و کاشان در سال ۱۴۰۱ و طرح تفصیلی سه شهر خورزوق، کلیشاد و سودرجان و گلدشت در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان بیان کرد: از مهمترین طرح‌های فراشهری می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین در دهه ۹۰ اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، اصفهان با داشتن ۱۱۴ شهر از یکسو و روابط متقابل و درهم‌تنیده کلانشهر اصفهان با شهرهای واقع در مجموعه شهری از سوی دیگر دارای یکی از بزرگترین نظام‌های سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور است.

این استان بدلیل تهیه و تصویب طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در مقیاس‌های منطقه‌ای، ناحیه‌ای و شهری و با پوشش ۱۰۰ درصدی پهنه سرزمین دارای کامل‌ترین نظام سلسله مراتبی طرح‌های توسعه شهری و فراشهری در کشور بوده و امروزه این طرح‌ها توسط مدیریت شهری ملاک عمل آمایش جمعیت و فعالیت در کل پهنه سرزمینی استان است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha