۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85599208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز بهداشتی جیرفت نیاز به ۱۳ پزشک دارند

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85599208
مراکز بهداشتی جیرفت نیاز به ۱۳ پزشک دارند
رییس مرکز بهداشت جیرفت

جیرفت- ایرنا- رییس مرکز بهداشت جیرفت گفت: کمبود پنج پزشک از ابتدای سال در درمانگاه‌های بهداشتی وجود داشت، ۲ نفر هم از طرح پزشک خانواده انصراف دادند و ۶ نفر هم تخصص قبول شدند و در مجموع اکنون ۱۳ پزشک کم داریم.

دکتر علیرضا مقبلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۵ پزشک و ۲۴ درمانگاه روستایی داریم که بسیاری از این درمانگاه‌ها باید دارای ۲ پزشک باشند.

وی ادامه داد: برخی مراکز همچون بلوک و کهوروئیه باید دارای سه پزشک باشند.

مقبلی یادآور شد: امیدواریم که فارغ التحصیلان جدید پزشکی در مهرماه در این مراکز مشغول به کار شوند و کمبودهای ما جبران شود.

وی با اشاره به برخی از دلایل کاهش پزشک در این مراکز گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشگاه ها رغبت پزشکان به گرفتن تخصص افزایش یافته است و ترجیح می دهند با دریافت تخصص وارد حوزه خصوصی شوند.

مقبلی تصریح کرد: بخش خصوصی درآمدهای بالاتری دارد و همچنین پزشک به جای روستا در داخل شهر زندگی می کند.

رییس مرکز بهداشت جیرفت اضافه کرد: امیدواریم تحولات خوبی در زمینه پرداختی پزشکان رخ دهد تا انگیزه ماندن در مراکز بهداشتی بیشتر شود.

وی بیان کرد: بسیاری از پزشکان که پارسال و ۲ سال پیش برای ما کار می کردند اکنون در کلینیک های سطح شهر هستند، یا کار زیبایی می کنند یا در درمانگاه‌های سطح شهر ویزیت انجام می دهند و برخی نیز به عنوان مسئول فنی درمانگاه‌های ترک اعتیاد فعالیت می کنند.

مقبلی افزود: در کل شهرستان فقط پنج دندانپزشک برای مراکز بهداشتی کار می کنند که تعداد کمی است.

کمبود پزشک رییس مرکز بهداشت را به فکر ویزیت بیماران یک روستا انداخت


نبود پزشک در مرکز درمانی دولت آباد اسفندقه برای بیش از یک هفته موجب اعلام نارضایتی بخشدار اسفندقه شده بود که خود رییس مرکز بهداشت جیرفت را برای ویزیت مراجعین به این مرکز کشاند.

این بخش حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مقبلی در رابطه با کمبود پزشک در این مرکز گفت: با توجه به اینکه پزشک این مرکز در امتحانات تخصصی قبول شده و از مرکز رفته است، با اقدامات صورت گرفته توسط مرکز بهداشت شهرستان برای پیدا کردن پزشک جایگزین، در حال حاضر تنها برای نوبت شب توانسته‌ایم پزشک تامین کنیم و برای نوبتهای صبح و عصر موفق به تامین نیروی جایگزین نشدیم.

وی یادآور شد: در حال مذاکره با یکی از همکاران هستیم که به صورت ثابت در بخش اسفندقه حضور داشته باشد و این بخش را با توجه به فاصله ۶۰ کیلومتری تا شهر جیرفت و فاصله دور برخی از روستاها با خود اسفندقه، در اولویت قرار دادیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha