سربازان ماهر اصفهانی به رقابت پرداختند

اصفهان-ایرنا- جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، ۵۰۰ سرباز وظیفه نواحی بسیج و یگان‌های مستقر سپاه استان در ۲۰ رشته فنی و حرفه‌ای به رقابت پرداختند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان، سرهنگ علی فتحیان روز سه‌شنبه در حاشیه رقابت این سربازان در سازمان فنی و حرفه‌ای استان گفت: این دومین دوره مسابقه مهارت آموزی سربازان استان اصفهان است که در۲۰ رشته مهارتی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: سه نفر از سربازان منتخب در هر رشته، به مرحله کشوری مسابقات که در آذر سال جاری برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند.

جانشین سپاه صاحب‌الزمان(عج) بیان کرد: قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۶ ماموریت خود را در راستای ارتقاء مهارت هر چه بیشتر سربازان وظیفه آغاز کرد.
وی با اشاره به اهدا تسهیلات اشتغالزا به بیش از ۶۰۰ شرکت‌کننده در دوره‌های مهارت آموزی از ابتدای تشکیل قرارگاه تاکنون تصریح کرد: این اقدامات با توجه به تاکیدات فرمانده معظم قوا در باره ضرورت توانمندسازی، تکریم منزلت و ایجاد آمادگی لازم برای اشتغال کارکنان وظیفه پس از خدمت سربازی انجام می‌شود.
فتحیان همچنین هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادهای برتر و ایجاد انگیزه و شور و نشاط بین کارکنان وظیفه بیان کرد و گفت: این مسابقات در سه حوزه امداد و نجات ورزشی، حوزه فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی برگزار شد.

وی تصریح کرد: سربازان در رشته‌های حفاظت فیزیکی، آمادگی جسمانی، کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، نرم‌افزار برنامه‌نویسی پایتون، تعمیر سخت افزار تلفن همراه، برنامه‌نویسی توسعه‌دهنده PHP با WEB، خیاطی، آشپزی، نانوایی لواش، آرایشگری، عکاسی دیجیتال، تعمیر سیستم برق خودرو، ساخت درب و پنجره، برقکار ساختمان، برنامه‌نویسی معماری AUTO CAD، تعمیر و نصب دوربین مدار بسته، نصب و تعمیر کولر، تعمیر آبگرمکن و تعمیر خودرو در این مسابقات به رقابت پرداختند.

جانشین سپاه اصفهان رشته‌های این رقابت‌ها را تخصص‌های مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که متناسب با نیاز بازار کار طراحی شده است، عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha