۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85599234
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گردوکاران گیلان بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال درآمدزایی دارند

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت گردو در سال جاری ۱۷ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال برای گردوکاران استان درآمدزایی دارد.

صالح محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که امسال افزون بر هفت هزار و ۱۵۱ تن گردو به ارزش اقتصادی ۱۷ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال از باغات گیلان برداشت شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک برداشت گردو از باغات استان آغاز شده است، بیان کرد: سطح زیر کشت محصول گردو در استان چهار هزار و ۲۴۸ هکتار و تعداد بهره‌برداران نیز ۱۹ هزار و ۱۵۰ نفر است.

شهرستانهای رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، تالش و آستارا از مهمترین مناطق تولیدکننده گردو بوده و شهرستان رودسر بیشترین سطح زیر کشت و تولید در استان را به خود اختصاص داده‌است.

کاشت نهال گردو، سرمایه‌گذاری با بازدهی بسیار بالاست؛ نهال گردو از انواع نهال‌های پرسود بوده که با سرمایه‌گذاری بر روی باغ نهال‌های گردو می توان سود خوبی به دست آورد؛ ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان، بهترین اقلیم برای رشد و نمو تولید محصول گردوی مرغوب هستند ضمن آنکه درخت گردو علاوه بر تولید محصولی مغذی، دارای چوب با کیفیتی نیز است.

گردو، خشکباری پر خواص و بسیار مفید برای بدن به شمار می‌رود و دارای طرفداران بی‌شماری است؛ مصرف منظم گردو می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش ریسک دیابت، کاهش التهابات مزمن، بهبود کارکرد مغز، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت استخوان‌ها، بهبود سلامت پوست و مو، کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری‌های مرتبط با پیری و حفظ سلامت تناسلی کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha