نرخ تولد در قم روند افزایشی دارد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85599241
نرخ تولد در قم روند افزایشی دارد

 قم - ایرنا - دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قم گفت: نرخ ثبات جمعیتی در قم روند روبه‌رشدی دارد و با افزایش تدریجی و نسبی میزان زاد و ولد روبه‌رو هستیم؛ اما با این‌وجود وضعیت عمومی این استان به‌موازات کشور با نرخ مطلوب فاصله دارد.

مریم عرب‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: سال گذشته استان قم با ثبت ۱۸ هزار و ۲۹۸ واقعه تولد در رتبه نهم و با ثبت هفت هزار و ۳۳۸ ازدواج در جایگاه نوزدهم کشور قرار گرفت.

وی ابراز کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره وام ازدواج با اعتباری افزون بر ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در استان قم پرداخت شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم اظهار امیدواری کرد که وام‌های ازدواج مورد درخواست زوج‌های قمی تا پایان مهرماه پرداخت شود.

عرب‌نژاد با بیان اینکه برای حفظ پنجره طلایی جمعیت کمتر از پنج سال زمان باقی‌مانده است، گفت: طی این مدت باید نرخ رشد فرزندآوری زوج‌ها به ۲.۵ فرزند به‌ ازای هر زوج برسد.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قم اظهار کرد: ۳ هزار و ۴۵۰ قطعه زمین رایگان در قالب طرح جوانی جمعیت در سطح استان به زوج‌های دارای شرایط پیش‌بینی‌شده در قانون، واگذار شده است.

عرب نژاد بیان کرد: روند اجرای قانون جوانی جمعیت در مجموع مطلوب است و دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی در این حوزه دارند اما اجرایی شدن بسیاری از طرح های این قانون، زمان بر است.

وی افزود: در خصوص قانون جوانی جمعیت مشکل و چالش اصلی خانواده ها، بحران تک فرزندی و عدم تمایل خانواده ها برای به دنیا آوردن فرزندان دوم و سوم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha