اجرای شبکه ملی اطلاعات در ۱۴۴ روستای خراسان جنوبی ابلاغ شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از ابلاغ اجرای شبکه ملی اطلاعات در ۱۴۴ روستای باقیمانده و بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

مصطفی بهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد سایت در این روستاها توسط مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها ابلاغ شده‌ است.

وی بیان کرد: تاکنون ۸۴ درصد روستاهای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌ و ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده است که تا پایان سال جاری این روستاها هم به شبکه ملی اطلاعات می‌پیوندند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از راه اندازی ۹ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات استان در یک ماه گذشته خبر داد و گفت: با اجرا و توسعه این سایت‌ها ۱۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی عنوان کرد: این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۳۸۵ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده‌ است.

بهی افزود: با اجرای این طرح‌ها بیش از هزار خانوار روستایی استان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده اند.

وی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح توسعه خدمات ارتباطی در روستاهای استان از نیمه مرداد تاکنون، ۶ سایت جدید توسعه شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه راه اندازی شد و سه سایت تلفن همراه موجود در روستاها به فناوری نسل ۴ همراه مجهز شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: سایت‌های جدید در روستاهای سیوجان، طوطی و گیوشاد شهرستان خوسف، چاه رزمندگان شهرستان سربیشه، یوسف آباد شهرستان عشق آباد و زیدان شهرستان درمیان راه اندازی شد که این روستاها و روستاهای شل آباد خوسف و دهنوون عشق آباد را از خدمات تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده‌ است.

وی افزود: همچنین با تجهیز سه سایت دیگر تلفن همراه به فناوری نسل ۴ در روستاهای بصیران شهرستان خوسف، طاهریه شهرستان فردوس و زمانی شهرستان قیئنات، این روستاها از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی در استان خراسان جنوبی هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه شناسایی شده که از این تعداد ۹۲۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha