۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85599346
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الحوثی: موشک فلسطین ۲، قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را از بین برد

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که قدرت صهیونیست‌ها در رژیم موقت اسرائیل متکی بر در اختیار داشتن سلاح‌های بازدارنده است اما اصابت موشک فلسطین ۲ در عمق خاک سرزمین های اشغالی فلسطین، قدرت بازدارندگی آنها را از بین برد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در پُستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: قدرت صهیونیست‌ها در رژیم موقت اسرائیل متکی بر در اختیار داشتن سلاح‌های بازدارنده است که گمان می کنند این سلاح ها آنها را از آسیب دیدن در امان نگه می دارد.

وی افزود: بر اساس این فرضیه که روحیه یهودیان بر اساس آن ساخته شده است، جنایات صهیونیست ها افزایش می یابد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اشاره کرد که اهمیت موشک فلسطین ۲ مفهوم بازدارندگی در بین صهیونیست های اشغالگر را از بین برد.

محمد علی الحوثی افزود: موشک فلسطین ۲ با مقاومت در برابر صهیونیست ها همراه بود و این باعث می شود که آنها از ارتکاب جنایات تروریستی بیشتر ترس داشته باشند.

نیروهای مسلح یمن روز گذشته (دوشنبه) مشخصات موشک مافوق صوت «فلسطین ۲» را که یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد، فاش کرد.

بر اساس اعلام نیروهای مسلح یمن، موشک فلسطین۲، دارای برد ۲ هزار و ۱۵۰ کیلومتری است که در دو مرحله با سوخت جامد به حرکت خود ادامه می‌دهد و دارای ویژگی پنهان‌کاری و سرعت ۱۶ ماخ است.

طبق این گزارش، این موشک دارای قدرت بالای مانوردهی است به همین قابلیت باعث شد که که از سامانه‌های پدافندی از جمله گنبد آهنین عبور کند.

منابع خبری صبح یکشنبه از اصابت یک فروند موشک شلیک شده از یمن به نزدیکی تل‌آویو و وقوع آتش‌سوزی پس از آن خبر دادند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و منحصر بفرد روز یکشنبه ارتش این کشور علیه تل‌آویو را اعلام کرد و افزود که این رویداد برای نخستین بار در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی صورت گرفت.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود را به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه متوقف نکند، حملات علیه رژیم صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha