فیلم | تحویل ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی ویژه شهرداری‌های کشور توسط هپکوی اراک

اراک - ایرنا - ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در قالب تفاهم‌نامه تولید یک‌هزار دستگاه ویژه شهرداری‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت روز سه‌شنبه با حضور مسئولان محلی و استانی در کارخانه هپکو اراک تحویل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این آیین گفت: هپکو اراک از جمله صنایع توانمند کشور و منطقه خاورمیانه است و با حمایت داخلی می‌توان آن را به یکی از واحدهای موفق تبدیل کرد.

«بهنام نظری» افزود: برخی کارخانجات استان مرکزی در خاورمیانه نمونه هستند و نقش برجسته‌ای در تهیه و تولید صنعت برعهده دارند که هپکو یکی از این واحدهای ممتاز است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: ایشان از بانک‌ها گلایه دارند که سرمایه و موجودی خود را در جایی که باید وارد کنند، تزریق نمی‌کنند و برای این مهم باید بانک‌های استان ورود کنند و پنجاه درصد تامین تجهیزات راهداری را متقبل شوند.

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این شرکت کوشید بازاریابی را به بازارسازی تبدیل کند و با انعقاد قرارداد با سازمان دهیاریها و شهرداری‌های کشور، خوش درخشیده است.

نظری افزود: شرکت هپکو عجولانه و بدون تدبیر به بخش خصوصی‌ واگذار شد و این اقدام سبب مشکلات متعدد برای کارگران شد، اما آنها صبورانه ایستادند، با مشکلات دست و پنجه نرم کردند و نتیجه صبر خود را امروز می‌بینند.

مدیرعامل شرکت هپکو هم در این آیین گفت: تلاش شد این شرکت، دولتی اداره و به صورت شرکت خصوصی، رفتار کند که از بازاریابی به سوی بازار سازی حرکت کند و نتیجه این برنامه‌ریزی، موفقیت آمیز بوده است.

«حسین قربانی» افزود: سازمان دهیاریها و شهرداری‌های کشور، یکی از مشتریان وفادار هپکو است که قرارداد تامین یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات راهسازی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با این سازمان منعقد شده و به مرور ساخته و تحویل می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح ۵۰ درصد هزینه تولید تجهیزات را سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و ۵۰ درصد را شرکت هپکو تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت هپکو گفت: ۲۴ دستگاه تا پایان شهریورماه طبق قرارداد به این سازمان تحویل داده می‌شود.

شهردار سقز هم در این آیین گفت: تمام شهرداری‌های کشور از محصولات هپکو بهرمند هستند و در مجموعه خود از آنها استفاده می‌کنند و هیچ شهرداری در ایران وجود ندارد که یکی از محصولات هپکو را در مجموعه خود نداشته باشد.

«ارسطو گویلی» افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ شهرداری در کشور وجود دارد که همه این شهرداری‌ها، مشتریان هپکو هستند و اولویت شهرداری‌ها، خرید از شرکت هپکو اراک است.

وی درباره مزیت خرید از هپکو بیان کرد: در قراردادی که با وزارت کشور منعقد شده، شهرداری‌ها نیازی به گرفتن مجوز از شوراهای اسلامی شهر ندارند و این فرآیندی کار را تسهیل می‌کند.

شهردار سقز گفت: شهرداری سقز تاکنون چهار دستگاه از محصولات شرکت هپکو را خریداری کرده و سه دستگاه دیگر هم سفارش داده است.

گویلی افزود: شهرداری‌ها به دنبال منبع درآمد پایدار هستند که با تهیه این تجهیزات، درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محقق می‌شود.

وی در ادامه به شرایط نامطلوب شرکت هپکو در سالهای گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این شرایط ما را هم ناراحت کرد اما با تدبیر مدیران و مسئولان در این شرکت، اکنون شرکت به دوران طلایی رسیده و باید قدردادن احیا در هپکو بود.

شهردار کلانشهر اراک هم گفت: هپکو یکی از واحدهای صنعتی موفق کشور است که در سال‌های گذشته با وجود مشکلات بسیار تولید آن متوقف نشد و با تدابیر اندیشیده شده اکنون به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

«علیرضا محمودی» به تامین تجهیزات هپکو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این شرکت، لودر با ارتفاع کوتاه با هدف جلوگیری از تیررس بودن راننده در میدان جنگ را، طراحی و تولید کرد.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد. هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود. شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha