۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85599514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدافند غیرعامل در تمامی حوزه‌ها نقش اساسی دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با اشاره به اهمیت و نقش پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها گفت: ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌ و سرویس‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان به شمار می‌رود و استفاده از تکنولوژی‌های روز در پدافند غیرعامل اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به سنجش و پایش زیرساخت‌ها و تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در همه بخش‌ها فراهم شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید نسبت به این مسائل حساسیت داشته باشند.

افشارچی با اشاره به اینکه در حوزه گندم مساله امنیت غذایی بسیار مهم است اظهار داشت: برخی از مسائل راه‌حل‌های ساده دارند، به طور مثال افزایش قیمت خرید گندم توسط دولت در اصل یک تصمیم پدافند غیرعامل بود که سبب خودکفایی کشور در تولید گندم شد.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان اضافه کرد: تهدید ناترازی انرژی، تعیین تکلیف برق چاه‌های کشاورزی و بهره‌وری صنایعی که مصرف برق زیادی دارند برای سال آینده باید مدنظر باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: کاری که شرکت گاز با همکاری جهاد دانشگاهی استان انجام داد، اقدام خوبی بود که با دست جوانان استان محقق شد و پایش لحظه به لحظه ایستگاه ها اتفاق خوبی است و از این قبیل اقدامات در استان باید زیاد انجام شود.

در پایان مراسم، سامانه هوشمند مدیریت سطح دسترسی و پایش پارامترهای حیاتی ایستگاه های گاز ICMS-SG با حضور استاندار زنجان و سردار قمی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

این سامانه با قرارگیری در ایستگاه های گاز، پارامترهای محیطی و تخصصی را در سطح وسیع جغرافیایی در بستر شبکه امن را از راه دور به صورت برخط پایش کرده و با تجزیه و تحلیل داده ها، اطلاعات مهمی نظیر میزان بهره وری و تشخیص شرایط بحرانی را ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha